۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
نهادهای حمایتی ایلام در طرح ملی مسکن مشارکت کنند
استاندار ایلام:

نهادهای حمایتی ایلام در طرح ملی مسکن مشارکت کنند

ایلام - استاندار ایلام بر لزوم کمک و حمایت نهادهای حمایتی و بنیادها از طرح ملی مسکن در استان ایلام برای اقشار کم درآمد تاکید کرد.

به گزارش بازار، قاسم سلیمانی دشتکی صبح دوشنبه در جلسه شورای تامین مسکن استان در محل استانداری ایلام اظهار کرد: امروز نباید در اجرای طرح ملی مسکن مشکلات گذشته دوباره تکرار شود بلکه باید با رفع نواقص در جهت تامین مسکن این افراد نیازمند اقدام عملی انجام داد.

وی در ادامه خواستار به کارگیری مشارکت و کمک نهادهای حمایتی، بنیادها و خیرین در راستای اجرای موفقیت آمیز طرح ملی مسکن برای محرومان شد و گفت: در این راستا پیشنهاد می شود برای صاحب خانه شدن دهک های پائین جامعه با ورود نهادهای حمایتی، بنیادها و کمک خیران سهم آورده این اقشار پرداخت شود و برای اقساط آنها نیز یارانه در نظر بگیریم.

سلیمانی دشتکی اظهار کرد: یکی از فلسفه های مهم نظام و دولت جمهوری اسلامی ایران را کمک به افراد ضعیف و کم درآمد جامعه عنوان کرد و گفت: در این راستا امروز شاهد اجرای برنامه های مختلف در کمک به اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه هستیم.

وی در ادامه به طرح مسکن مهر و هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و گفت: این دو طرح دو حرکت خوب و اساسی در کمک به اقشار ضعیف جامعه بود اما خوب اجرا نشدند.

سلیمانی دشتکی با اشاره به این مهم که اگر به ذات مصوبات این دو تا طرح برگردیم خیلی از مشکلات آن پیدا و حل می شود، اضافه کرد: در طرح مسکن مهر مشارکت سه گانه دولت بانک و متقاضی ایجاد شد به این معنی که دولت یک سهم بدهد و بانک تسهیلات و متقاضی هم سهم ۳۰ درصدی آورده داشته باشد و این درحالی بود که قشر مورد هدف توان سهم آورده نداشتند و در نتیجه سه الی چهار دهک پایین جامعه صاحب خانه نشدند.

کد خبر: ۱۶٬۳۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha