۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
خشکسالی هزاران هکتار از اراضی پایین دست سد فینسک در مازندران
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

خشکسالی هزاران هکتار از اراضی پایین دست سد فینسک در مازندران

ساری- زارعی- نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس خواستار تشکیل کمیته ویژه بحران برای جلوگیری از ساخت سد فینسک شد و گفت: هزاران هکتار از اراضی پایین دست در معرض خشکسالی است.

منصورعلی زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه سد شهید رجایی اراضی کشاورزی جویبار و میاندرود را آبیاری می کند، اظهار داشت: این سد امروز از کمترین و حداقل ذخایر به میزان ۲۵ تا ۳۰ میلیون مترمکعب برخوردار است.

وی با اظهار این که بخش قابل توجهی از آب شرب ساری از سد شهید رجایی تامین می شود، به دستگاه های متولی از جمله آب منطقه ای و محیط زیست هشدار داد و گفت: دو سال در حال تلاش هستیم تا سد فینسک بر روی سرشاخه اصلی رودخانه تجن و سد شهید رجایی احداث نشود.

وی افزود: اگر در سد شهید رجایی آب نداشته باشیم، هزاران هکتار از اراضی کشاورزی و زراعی در معرض آسیب جدی قرار می گیرد و کسی پاسخگو نیست.

زراعی از دستگاه های اجرایی و متولیان استان خواست تا کمیته ویژه بحران تشکیل شود و گفت: همه باید گزارش های جداگانه ای تهیه کرده و آسیب های ویژه منطقه بررسی و عنوان شود.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس تصریح کرد: دستگاه های اجرایی استان حتی یک صفحه گزارش درباره تبعات خشکسالی و ساخت سد فینسک ارائه نکردند و بیشترین آب وارده به سد شهید رجایی از سد فینسک است و باید جلوی ساخت آن گرفته شود.

کد خبر: ۱۶۳٬۵۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha