۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
اجرای طرح بهسازی بافت با ارزش روستای قوزلو  در زنجان
مدیرکل بنیاد مسکن زنجان خبر داد؛

اجرای طرح بهسازی بافت با ارزش روستای قوزلو در زنجان

زنجان- خواجه ای، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از اجرای اجرای طرح بهسازی بافت با ارزش روستای قوزلو با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی در زنجان خبر داد.

رضا خواجه ای در گفتگو با خبرنگار بازار،از اجرای طرح بهسازی بافت با ارزش روستای قوزلو با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی خبر داد و گفت: روستای قوزلو از جاذبه های گردشگری استان و بعنوان روستای بافت با ارزش معرفی شده است.

وی اظهار کرد: اجرای طرح هادی این روستا از سال ۱۴۰۰ شروع شده و تا کنون مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی توسط بنیادمسکن هزینه شده و پیش بینی می شود در صورت تامین اعتبار ، فاز اول این طرح تا پایان امسال به اتمام برسد که اعتبار مورد نیاز جهت اتمام فاز اول پروژه در حدود ۴میلیارد برآورد شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: روستای پلکانی قوزلو از توابع بخش انگوران شهرستان ماهنشان بوده و در ۴۰ کیلومتری شهر دندی دارای ۵۳ خانوار و ۱۷۵ نفر جمعیت دارد.

خواجه ای تاکید کرد: هدف اصلی طرح های بهسازی بافت باارزش روستایی، زمینه سازی برای احراز هویت و فراهم کردن امکان نگهداری بافت ها و آثار ارزشمند معماری روستایی با احیای بافت کالبدی و با ایده و راهکارهای نوین برای تامین خواسته ها، افکار و شیوه جدید معیشت مردم است.

وی افزود: برخی از سکونتگاه های روستایی به دلیل ویژگی های محیطی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دارای غنایی شگرف در الگو و سبک معماری و هویت و فرهنگ معماری بوده اند، بنابراین باید با اجرای طرح های بهسازی ارزش این بافت ها حفظ شود.

کد خبر: ۱۶۳٬۵۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha