۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
تاخیر در پرداخت مطالبات گندم کاران
رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور انتقاد کرد؛

تاخیر در پرداخت مطالبات گندم کاران

تبریز- رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور از تاخیر در پرداخت مطالبات گندم کاران انتقاد کرد.

به گزارش بازار، عطاءالله هاشمی در شهرستان هشترود افزود: این افزایش ناشی از مدیریت خوب مزرعه، کمک کارشناسان و مهم‌تر از همه اصلاح قیمت گندم بود که امسال با کمک شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی کمک مجلس و دولت اتفاق افتاد.

وی گفت: سال گذشته نزدیک به ۴ میلیون و۶۰۰ هزار تن کل خرید سالانه مان بود در حالی که تا حالا نزدیک به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن در کل کشور خرید شده و برآورد می‌شود امسال بین ۶.۵ تا ۷ میلیون تن امسال خرید داشته باشیم.

هاشمی اضافه کرد: تحقق این مهم باعث خواهد شد که امنیت غدایی ما بیشتر و میزان واردات کم بشود و در نهایت کشاورزان هم از کاشت خودشان راضی بشوند و مصرف کنندگان راضی‌تر باشند.

وی گفت: موضوع مهمی که اخیراً کشاورزان از آن گلایه داشتند و در حال پیگیری هستیم، تاخیر در پرداخت مطالبات گندم کاران بود، چون گندم کاران وقتی گندم را می‌کارند در زمان برداشت انتظارشان این است که مطالباتشان پرداخت بشود، زیرا آنها بدهی دارند.

وی ادامه داد: ما در حال حاضر حدود ۱۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در سطح کشور به کشاورزان گندمکار بدهکار هستیم که امیدوارم هفته آینده بخش عمده‌ای از این مطالبات پرداخت بشود.

رییس بنیاد گندمکاران کشور افزود: مطالبات کشاورزان استان آذربایجان شرقی هم با توجه به اینکه جزو استان‌هایی است که برداشت آن در آخر فصل انجام می‌گیرد و فصل کاشت هم زودتر شروع می‌شود، پرداخت می‌شود.

هاشمی گفت: تقریباً تا حالا ۵۷ هزار میلیارد تومان در سطح کشور از بابت گندم‌های خریداری شده پرداخت شده است‌.

کد خبر: ۱۶۳٬۵۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha