۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۴
برگزاری مجامع شرکت‌ها و واقعی تر شدن سود و عملکرد آنها
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

برگزاری مجامع شرکت‌ها و واقعی تر شدن سود و عملکرد آنها

وفایی، کارشناس بازار سرمایه گفت: برگزاری مجامع شرکت‌ها، سودها و عملکرد آنها را واقعی و حباب منفی شاخص و رکود بازار را کمرنگ تر می‌کند.

به گزارش بازار، ربابه وفایی با اشاره به تراکم برگزاری مجامع شرکت‌ها و تایید و انتشار صورت‌های مالی و تقسیم بخشی از سود بین سهامداران گفت: ازجمله شرکت‌هایی که مجمعشان برگزار شد و مورد توجه اهالی بازار بود پالایشگاهی‌ها بودند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: سهام پالایشگاهی به دلیل افزایش قیمت جهانی در سال گذشته در مجموع فروش‌ بالا و سود مناسبی را بدست آوردند.

وی همچنین به برگزاری مجمع فلزات در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: هر چند مجمع فولاد به تنفس خورد ولی مجمع فملی، فاسمین و ... برگزار شد. فلزات هم سال گذشته هم از افزایش قیمت‌های جهانی بهره بردند و هم به علت افزایش نرخ دلار در داخل کشور در مجموع توانستند سودهای خوبی بدست آوردند.

وفایی همچنین گفت: پس از برگزاری مجامع شرکت‌ها، انتشار گزارش‌های ۱۲ ماهه، واقعی تر شدن سودها و عملکردها، وقت آن رسیده که حباب منفی شاخص و رکود بازار کمرنگ تر شود.

بنا بر گفته وی هر چند مشکل کنونی بازار همچنان کاهش ارزش معاملات است اما تجربه نشان داده شرکت‌های خوب با عملکردهای مناسب - شاید با یک وقفه زمانی اما به دور از روند اصلی و سایر عوامل - در میان مدت توانسته‌اند سودهای خوبی را نصیب سهام داران صبور خود کنند.

کد خبر: ۱۶۳٬۴۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha