۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
روش‌های سنتی صادرات اصلاح شود| ضرورت توسعه ارتباطات اتاق بازرگانی فارس
رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران:

روش‌های سنتی صادرات اصلاح شود| ضرورت توسعه ارتباطات اتاق بازرگانی فارس

شیراز- وزیر صمت و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران بر ضرورت اصلاح روش‌های سنتی صادرات تاکید کرد و گفت: تلاش شده که بازارهای جدید را باز کنیم که این خود موتوری برای توسعه صنایع هر استانی خواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی صمت فارس، علیرضا پیمان‌پاک‌ در بازدید از واحدهای تولیدی شهرک بزرگ صنعتی شیراز با بیان اینکه بازارهای تخصصی براساس‌ نیازمندی‌های جهانی باید تعریف شود، افزود: عدم آشنایی واحدهای صنعتی با فرصت‌های بین‌المللی یکی از دلایل مشکلات این واحدها است که ما به عنوان دولت باید زیرساخت‌ها را فراهم کنیم تا ظرفیت‌های جدید شناسایی شود.

وی با بیان اینکه حمایت دولت در قالب پشتیبانی‌های اصلی است نه عدد رقم‌های کوچک چراکه این رقم‌ها نمی‌تواند مشکلی را حل کند، افزود: پشتیبانی لجستیکی، حل مشکلات ارزی و ایجاد راهبردهای کلان در نظر دولت است چراکه اگر موانع رفع شود می‌تواند کمک و رونق به صادرات و تولید نیز ایجاد گردد.

رئیس سازمان‌ توسعه تجارت ایران با بیان اینکه اتاق بازرگانی و واحدهای صنعتی باید کمک کنند، ادامه داد: بازارهای خوبی برای فارس خلیج فارس و آفریقا وجود دارد، تمرکز بر آفریقا در دستور کار قرار گرفته چون بازار خوبی دارد و حمایت و توجه ویژه هم در حوزه حمل و نقل و هم تسهیلاتی برای برگرداندن ارز می‌شود.

وی با بیان اینکه صندوق ضمانت صادرات در بازارهای پرریسک وارد می‌شود، عنوان کرد: سازوکاری برای فعال کردن بازار افریقا و خلیج فارس در نظر گرفته شده چراکه می‌تواند منجر به رشد و رونق صنعت و صادرات فارس شود اما کانال ارتباطی اتاق بازرگانی است که باید فعال شود.

پیمان‌پاک با بیان اینکه اتاق فارس ارتباط را با سازمان توسعه دهد، گفت: سازمان تلاش کرده که در ارتباطات بین‌المللی توجه ویژه شود به گونه‌ای که در توافق با روسیه استان به استان متناظر می‌کنیم و ارتباط مستقیم با استان‌های ایران بر قرار می‌شود. در استان فارس قاره آفریقا و شرق آفریقا می‌تواند بازار خوبی‌ باشد که از طریق صمت و اتاق بازرگانی واحدهای توانمند معرفی شوند، چراکه برای دستیابی به بازار پایدار باید واحدهای توانمند ورود کنند.

وی با اعلام حمایت و پشتیبانی از بازارهای تخصصی تاکید کرد: نباید معطل مشوق‌های صادراتی موقت و کوچک باشیم؛ فرصت‌های زیادی اصل است که این مشوق‌ها فرع می‌شود البته مشوق‌های صادراتی نیز جدی گرفته می‌شود و امسال تلاش شده که همه بودجه این مشوق‌ها در قالب بیمه نامه، حمل بار و دیگر اقدامات محقق شود چون باید اقداماتی کرد که موثر برای صادرات باشد.

پیمان پاک در بازدید از کارخانه سورتینگ و صادرات میوه افزود: آمادگی حمایت برای استفاده از بازار روسیه برای صادرات میوه وجود دارد و این اقدام در دستور کار است.

وی با اشاره به ظرفیت این واحد گفت: هواپیما برای صادرات میوه به قطر با سوخت یارانه‌ای هماهنگ می‌شود چراکه تاکنون مشکل فقط بار بوده اما زیرساخت‌های توسعه صادرات وجود دارد.

کد خبر: ۱۶۳٬۳۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha