۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸
در جایی که زمین کافی داریم برای ثبت نام محدودیت نداریم
وزیر راه و شهرسازی:

در جایی که زمین کافی داریم برای ثبت نام محدودیت نداریم

قاسمی، وزیر راه و شهرسازی گفت: ثبت نام در مرحله هفتم طرح نهضت ملی مسکن تا تکمیل ظرفیت متقاضیان ادامه خواهد داشت

به گزارش بازار، رستم قاسمی وزیر راه درباره ظرفیت ثبت نام برای متقاضیان جدید در طرح نهضت ملی مسکن گفت:در تعدادی از استان‌های کشور که زمین به مقدار کافی وجود دارد و متقاضیان کمی کمتر ثبت نام کرده اند این سامانه باز شده و احتمالا برای تعداد دیگری از شهرهای کشور هم باز می‌شود.

قاسمی افزود:در جایی که زمین کافی داریم به دنبال متقاضی هستیم و برای ثبت نام هم محدودیت نداریم. در هر صورت موظفیم که سه میلیون و ۲۰۰ هزار واحد بسازیم، این ۴ میلیون مسکن در دو پارت ساخته خواهد شد، زیرا مسکن در کشور یک ساله ساخته نمی‌شود معمولا یک سال و نیم تا دو سال زمان میبرد و ما در دو پارت شروع کرده ایم که الان نزدیک یک میلیون و ۳۰۰ هزارتایش را شروع کرده ایم که در چند ماه آینده به دو میلیون می‌رسانیم و دو میلیون واحد جدید تا سقف شهری آن که حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد کسری در دست اجرا داریم که در شورای عالی شهرسازی در کمیته ماده ۵ است که در حداکثر تا پایان شهریور ماه ما پایان سه میلیون و ۲۰۰ هزار واحد زمین مورد نیاز شهری مان را تحویل می‌دهیم و آماده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای کسانی هم که می‌توانند ثبت نام کنند ما به همین ۴ میلیون هم اکتفا نمی‌کنیم و بر اساس دستور رئیس جمهور است باید نیازمندی‌های مردم را تامین کنیم. ما ۸۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی باید بسازیم که ۲۰۰ هزار واحدش شروع شده است و به حول و قوه الهی در هفته آینده ۳۰۰ هزار واحد دیگر هم دستور کارش با بنیاد مسکن توافق خواهیم کرد که شروع خواهند کرد و ما متعهد هستیم و اطمینان داریم که با این شرایطی که امروز در کشور شروع شده است ما ۴ میلیون واحد مسکونی در کشور تا پایان دولت انشاالله به مردم تحویل خواهد شد.

قاسمی تاکید کرد: تعهد دولت این است که سه میلیون و ۲۰۰ هزار واحد شهری و ۸۰۰ هزار واحد روستایی بسازد که تا امروز، یک میلیون و ۳۵۸ هزار واحد در کل کشور از عملیات فوندانسیون تا عملیات نازک کاری را در دست اجرا داریم که این عدد، عدد بی سابقه‌ای است. کل زمین‌هایی که در اختیار دولت بود یک میلیون و ۶۰ هزار واحد و ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد در کل کشور شهری شروع شده که کار بزرگی انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی درباره صدور پروانه ساخت در تهران هم گفت:اخیرا در بعضی از رسانه‌ها گفته شده بود که پروانه ساخت در شهر تهران نسبت به ۱۸ سال گذشته بی سابقه است که باید درباره آن توضیح بدهم.

اولا مرجع صدور چنین آماری شهرداری تهران است، من یک آماری می‌دهم این آمار دقیق است، شما می‌توانید در شهرداری تهران پیگیری کنید. من هم از شهرداری تهران گرفتم. در اوج صدور پروانه در شهر تهران در سال‌های ۹۰ تا ۹۳ حدود بین ۶۰ تا ۷۰ هزار پروانه در کل سال، صادر شده که آنهم تعداد زیادی از آن ساخته نشده است و از سال ۹۵ حدود ۱۱ هزار پروانه صادر شده در سال ۹۶ هم ۱۴ هزار و ۳۰۰ پروانه صادر شده و سال ۹۷ نیز ۱۸ هزار پروانه صادر شده و سال ۹۸ حدود ۱۹ هزار پروانه صادر شده است.

این مقدار پروانه ساخت در کل چند سال گذشته در شهر تهران صادر شده است و جالب است بدانید که ما در کل کشور در چهار ماهه امسال که در پایان ۴ سال هستیم ۳۳۴ هزار واحد خودمالکی در کل کشور شروع کردیم. خودمالکی یعنی این که در واقع زمین خودشان را دارند پروانه خودشان می‌گیرند، وام را ما می‌دهیم که در گذشته یک چنین سابقه‌ای وجود نداشته است که برای ۳۱۳ هزار واحدی که الان خودمالکی را شروع کرده اند ۴۵۰ میلیون تومان وام از بانک درخواست کرده اند. برای شهر تهران در این ۴ ماه گذشته ۴۸ هزار پروانه صادر شده که اگر این را تقسیم بر طول سال کنیم بیش از ده برابر سال‌های گذشته پروانه صادر شده است.


ما ۱۸۰ هزار واحد مسکونی با شهردار تهران قرارداد بستیم که وامش را ما در اختیار می‌گذاریم برای بافت‌های فرسوده که ستاد بازسازی وزارت راه هم در این مشارکت دارد ۱۸۰ هزار واحد در بافت‌های شهر تهران در حال ساخت است که بر اساس گزارشات شهرداری تهران بخش قابل توجهی از این شروع شده است. می‌خواهم بگویم که این آمارها که بعضی جاها اعلام میشود، آمارهای غیرواقعی است و مردم باید به آمارهای رسمی توجه داشته باشند.

کد خبر: ۱۶۳٬۲۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha