۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴
جزئیات کاهش قیمت سکه و طلا در آخرین روز هفته

جزئیات کاهش قیمت سکه و طلا در آخرین روز هفته

امروز قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان تعیین شد که نسبت به ابتدای هفته ۴۰۰ هزار تومان کاهش قیمت دارد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، محمد کشتی آرای کارشناس بازار طلا و سکه در خصوص روند بازار در آخرین روز هفته اظهار داشت: در هفته ای که گذشته قیمت طلا در بازار جهانی سیر نزولی داشت و در معاملات امروز هر اونس طلا به قیمت ۱۶۸۴ دلار رسید که به طور متوسط ۲۵ دلار نسبت به اول هفته، کاهش قیمت داشته است. وی افزود: قیمت هر اونس نقره نیز ۱۸ دلار و ۳۶ سنت است. به گفته کشتی آرای در این هفته با توجه به کاهش قیمت جهانی طلا و افت نرخ ارز، قیمت ها در بازار طلا و سکه در حال کاهش است.

کشتی آرای در ادامه گفت: بر این اساس در معاملات امروز (پنجشنبه ۳۰ تیرماه ۱۴۰۱) بازار طلا و سکه تهران، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با ۳۵۰ هزار تومان کاهش هفتگی به رقم ۱۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان تعیین شد که نسبت به ابتدای هفته ۴۰۰ هزار تومان کاهش قیمت دارد.

وی افزود: نیم سکه به رقم ۸ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شد که ۱۵۰ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی را به ثبت رسانده است. ربع سکه نیز با ۱۵۰ هزار تومان افت هفتگی به ۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید. سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز ۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان دادوستد شد که نشان از کاهش ۵۰ هزار تومانی دارد.

همچنین قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز به ۵ میلیون و ۸۳۳ هزار تومان رسیده است که ۱۵۰ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی دارد. هر گرم طلای ۱۸ عیار در معاملات امروز با ۳۴ هزار تومان کاهش هفتگی به یک میلیون و ۳۴۶ هزار تومان رسید. بر این اساس هر گرم طلای ۲۴ عیار نیز یک میلیون و ۷۹۴ هزار تومان تعیین شد.

وی در پایان با اشاره با کاهش هفتگی حباب سکه به میزان ۲۰۰ هزار تومان افزود: در معاملات آخرین روز هفته، حباب سکه امامی به رقم یک میلیون و ۵۴۰ هزار تومان رسید.

کد خبر: ۱۶۳٬۲۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha