۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲
خودکفایی کشور در تولید تجهیزات سامانه‌های نوین آبیاری

خودکفایی کشور در تولید تجهیزات سامانه‌های نوین آبیاری

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشور در تولید لوازم و تجهیزات سامانه‌های نوین آبیاری به مرز خودکفایی رسیده است.

به گزارش بازار، فریبرز عباسی سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: بیش از ۹۰ درصد لوازم و تجهیزات نوین آبیاری در کشور تولید می‌شود و در طول سه دهه اجرای طرح سامانه‌های نوین آبیاری، از وارد کننده صرف به مرز خودکفایی در تولید لوازم و تجهیزات آبیاری رسیده‌ایم.

عباسی با اشاره به پتانسیل شرکت‌های تولید کننده در کشور افزود: بیش از ۳۵۰ شرکت تولید کننده در کشور وجود دارد که تولیداتشان به لحاظ کیفی و کمی قابل رقابت در بازارهای جهانی است و اکنون نیز به کشورهای همسایه بویژه ترکیه صادر می‌شود.

این معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی درخصوص هم‌افزایی بیشتر رسانه و بخش کشاورزی و جهاد تبیین نیز گفت: فعالیت‌های فرهنگی رسانه‌ها باارزش و قابل تقدیر است و نقش رسانه‌ها در تبیین فعالیت‌ها، روشنگری و جلوگیری از تشویش اذهان، بسیار مهم و تاثیرگذار است.

به گفته وی، طرح‌های آب و خاک در حوزه فنی و تخصصی، با حمایت دولت و نظام در اقصی نقاط کشور در حال انجام است و در این حوزه نیز رسانه می‌تواند در مستندسازی اثربخشی آن‌ها نقش‌آفرینی کند.

این مقام مسئول افزود: اغلب طرح‌هایی که در حوزه آب و خاک اجرا می‌شود، کل کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد که عمدتا هم در مناطق روستایی و کم برخوردار هستند.

عباسی در خصوص اهمیت رسانه تاکید کرد: رسانه‌ها در خصوص مستندسازی این اقدامات و اثربخشی و ارزیابی این طرح‌ها می‌توانند کمک شایانی کنند.

کد خبر: ۱۶۳٬۲۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha