۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
کاهش نرخ تورم در کشور، رشد اقتصاد ایران در جهان، اجاره تخصص و درآمد ارزی!

کاهش نرخ تورم در کشور، رشد اقتصاد ایران در جهان، اجاره تخصص و درآمد ارزی!

در سال گذشته نرخ تورم در ایران نزدیک به ۴۲ درصد بود، که امسال با کاهش ۱۰ درصدی به ۳۲ درصد رسیده است.

امیررضا اعتمادی: رشد اقتصاد ایران در جهان: خوشبختانه در دو سال گذشته شاهد پیشرفت چشمگیری در بخش صنایع و تولید بوده‌ایم به شکلی که به تازگی صندوق بین‌المللی پول اعلام کرده است، اقتصاد ایران در رتبه چهاردهم دنیا و اول منطقه قرار دارد.

نگاهی به برخی آمار های مهم جهانی:

۱_ ایران در بخش ذخایر گاز طبیعی در جهان با دارا بودن بیش از ۲۶ تریلیون متر مکعب رتبه دوم جهان را دارد.
۲_ در بخش ذخایر نفتی نیز کشورمان با دارا بودن بیش از ۱۰ درصد از ذخایر کل نفت زمین بدون در نظرگرفتن نفت خزر رتبه دوم جهان را داراست.
۳_ در بخش معادن هم بی شک با دارا بودن بیش از ۶۸ نوع ماده معدنی، ۳۷ بیلیون تن ذخایر کشف شده و ۵۷ بیلیون تن ذخایر بالقوه در میان ۱۵ قدرت برتر جهان قرار داریم.

کاهش نرخ تورم:

در سال گذشته نرخ تورم در ایران نزدیک به ۴۲ درصد بود، که امسال با کاهش ۱۰ درصدی به ۳۲ درصد رسیده است.
پیش‌بینی میشود تا پایان سال ۱۴۰۱ نرخ تورم با وجود قرارداد های اقتصادی از جمله قرارداد هایی که در بخش نفت، گاز و پتروشیمی با کشور های منطقه ایجاد شده است، با کاهش ۱۵ درصدی نرخ تورم روبه‌رو شویم.

اجاره تخصص به کشور های همسایه:

به لطف خدا و با تلاش مهندسین و صنعتگران خوشبختانه در بخش پتروشیمی، صنایع پایین دستی، پترو پالایش ها، شرکت های دانش بنیان و تجهیزات بهره‌برداری پیشرفت های قابل توجهی داشته‌ایم و کشور در مسیر توسعه و بومی سازی درستی قرار گرفته است به طوری که در بخش پتروشیمی بیش از ۷۵ درصد از مواد اولیه را خودمان تولید میکنیم.

در چند ماه گذشته با سرمایه گذاران و بازرگانان زیادی از کشور های همسایه جلسه و مذاکره داشتیم و موضوعاتی که بیشتر اهمیت برای مذاکره داشت شامل:
۱: در اختیار گذاشتن سرمایه و زمین به ایرانیان در کشور های (عراق، امارات، پاکستان، ارمنستان، هند، عمان و افغانستان) جهت تجهیز کارخانه و تولید.

۲: قراردادن ظرفیت های موجود در کشور های منطقه در اختیار متخصصین، مهندسین و صنعتگران ایرانی جهت توسعه شبکه تولید و فناوری و فروش کشور های منطقه و گسترش بازار بین الملل.

۳: برگزاری نمایشگاه های تخصصی در حوزه های مختلف بازرگانی به صورت مشترک میان ایران و کشور های منطقه.

۴: حضور و سرمایه گذاری در بیش از ۴۰ پروژه نیمه تمام بخش خصوصی.

ایمان دارم با اجاره علم، گسترش شبکه تولید، بومی سازی در صنعت و استفاده از ظرفیت های موجود در کشور خودمان و کشور های همسایه، تا سال ۱۴۰۴ در میان ۸ اقتصاد برتر دنیا قرار خواهیم گرفت.

کد خبر: ۱۶۳٬۱۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha