۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۶
عمده صادرات ایران به روسیه مردم‌پایه است| لزوم‌تکمیل خط ریلی رشت_ آستارا برای بهبود مناسبات دو کشور
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه:

عمده صادرات ایران به روسیه مردم‌پایه است| لزوم‌تکمیل خط ریلی رشت_ آستارا برای بهبود مناسبات دو کشور

بوشهر- رضایی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه با بیان اینکه عمده صادرات ایران به روسیه مردم‌پایه است بر لزوم تکمیل خط ریلی رشت به آستارا برای بهبود مناسبات اقتصادی و مالی دو کشور تاکید کرد.

ابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به سفر پوتین به ایران اظهار داشت: این سفر از جهات مختلف حائز اهمیت است و علاوه بر جنبه‌های سیاسی و بین‌الملل، در حوزه اقتصادی و تجارت نیز اهمیت بالایی دارد.

وی افزود: در یکسال اخیر بر توسعه زیرساخت‌ها در حوزه حمل و نقل و تسهیل صادرات بین ایران و روسیه متمرکز شدیم و بحمدالله نتایج خوبی حاصل شده است که البته کافی نیست و باید تداوم یابد.

توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل بین ایران و روسیه

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اگر می‌خواهیم در حوزه صادرات به روسیه به موفقیت لازم برسیم باید زیرساخت‌ها تکمیل‌تر شود و بویژه در بحث حمل و نقل و تسهیل ترانزیت کالا باید اقدامات زیربنایی انجام شود.

رضایی تصریح کرد: مجلس در زمینه توسعه مناسبات مالی و تجاری بین ایران و روسیه نظارت دقیقی دارد و همچنین در زمینه حمل و نقل کالا نیز با دقت بررسی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عمده صادرات ایران به روسیه مردم‌پایه است یادآور شد: عمده صادرات ایران به روسیه، صادرات مردم‌پایه است و همچنین واردات کالا از روسیه به ایران نیز شامل کالاهای اساسی به ویژه غلات و سایر کالاهایی است که از طریق بخش خصوصی انجام می‌شود.

عمده طرف حساب روسیه در ایران بخش خصوصی است

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه افزود: عمده طرف حساب روسیه در ایران در واقع بخش خصوصی و تولیدکنندگان به ویژه در حوزه کشاورزی است و باید برای رونق صادرات به بخش خصوصی کمک کنیم.

وی گفت: راه‌اندازی کشتی‌های رورو و همچنین توسعه زیرساخت‌های راه دریایی و هوایی و ریلی باید با حساسیت بیشتری انجام شود.

رضایی اضافه کرد: قطعه ریلی آستارا به رشت اگر راه‌اندازی شود نقش محوری و استراتژیک در صادرات ریلی به روسیه خواهد داشت که البته متاسفانه اکنون این قطعه وضعیت قابل قبولی ندارد و باید زودتر تکمیل شود.

وی بیان کرد: استفاده از خط هوایی تهران به مسکو با توجه به اینکه سه ساعت زمان پرواز است از گزینه‌های مورد توجه در بحث صادرات به روسیه است که امیدوارم انجام شود.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مجلس تمام توان و ظرفیت خود را برای بهبود مناسبات اقتصادی بین ایران و روسیه به کار می‌بندد و هیچ فرصتی را هدر نخواهیم داد.

رایزنی برای صادرات خرمای استان بوشهر به روسیه

رضایی گفت: در زمینه صادرات خرما از استان بوشهر به روسیه نیز رایزنی‌های زیادی انجام شده و نتایج خوبی در انتظار است.

وی بیان کرد: نخلداران و تولیدکنندگان خرما در طول سال زحمات فراوانی متحمل می‌شوند و درآمد اندکی دارند و اگر زمینه صادرات خرما تسهیل شود شاهد جهش در وضعیت معیشتی این عزیزان خواهیم بود.

رضایی تاکید کرد: اتاق بازرگانی در بحث مناسبات با قطر اقدامات خوبی داشته و بویژه در صادرات خرما و محصولات کشاورزی استان بوشهر به روسیه، کارهای ارزشمندی صورت گرفته است.

کد خبر: ۱۶۳٬۱۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha