۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳
کارگاه بین المللی آموزش تجارت با فدراسیون روسی

کارگاه بین المللی آموزش تجارت با فدراسیون روسی

«کارگاه بین المللی آموزش تجارت با فدراسیون روسی» امروز (چهارشنبه ۲۹ تیر) به صورت مجازی و حضوری از سوی سازمان توسعه تجارت برگزار شد.

به گزارش بازار، رئیس «سازمان توسعه تجارت»، مدیرکل «دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت»، رئیس «مرکز توسعه صادرات روسیه»، و سفیران ایران و روسیه در دو کشور، سخنرانان این کارگاه بودند.

این نشست به منظور افزایش آگاهی نسبت به بازار روسیه، قوانین و مقررات، شرایط حمل و نقل و استانداردها و بررسی پتانسیل ها و زمینه های افزایش صادرات به این کشور برگزار شد.

«علیرضا پیمان پاک»، رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به اهمیت شناخت ویژگی‌های بازار روسیه گفت: فرصت‌های تجاری و ارتباط تجار روسی با تجار ایرانی یکی از مهم ترین اقدامات برای توسعه روابط تجاری با روسیه است. در این سال‌ها متاسفانه بخشی از کالاهای ما از طریق کشورهای واسط به روسیه صادر می‌شد.

پیمان پاک افزود: با هیئت‌های تجاری هماهنگ کردیم تا نیازهای بازار روسیه را دقیق تعیین تعیین کند و تا امروز بیش از ۲۴ هیئت به روسیه اعزام شده است. دولت با برنامه برای تجارت به روسیه وارد شده و قصد تسهیل دارد. یکی از موضوعات اصلی لجستیک است که هم در تجهیز ناوگان و هم در ایجاد خطوط جدید در حال توسعه است. در بحث صندوق ضمانت صادرات هم توافقاتی با صندوق روسیه انجام شده تا دو طرف تجار را اعتبار سنجی کرده و کالاها را بیمه کنند. صادرکننده روسی و ایرانی می‌توانند از این طریق ریسک‌های خود را مدیریت کنند.

نماینده مرکز توسعه صادرات روسیه در تهران گفت: شرکت‌های روسی آمادگی دارند پیشنهادات کاری خودشان را با قیمت‌های رقابت پذیر به ایران ارائه کنند. در زمینه تامین امنیت سایبری و موضوعاتی از این قبیل ما آماده همکاری هستیم.

«حسن بیگف» افزود: از نظر قیمت و کیفیت، شرکت‌های روسی آمادگی تامین نیاز ایران در زمینه‌های مختلف را دارند. همچنین روسیه علاقمند به خرید محصولات مبتنی بر فناوری از ایران خواهد بود. موضوعی که در چند سال اخیر ایران رشد خوبی در آن داشته است. وی در ادامه افزود : به زودی دفتر مرکز توسعه صادرات روسیه در تهران باز خواهد شد و امیدوار هستیم که با این روند میزان تبادلات تجاری دو کشور افزایش پیدا کند.

کارگاه بین المللی آموزش تجارت با فدراسیون روسی

کد خبر: ۱۶۳٬۰۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha