۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
شهرداری‌ها و جهاد کشاورزی همدان مانع ساخت و سازهای غیرقانونی شوند
استاندار همدان:

شهرداری‌ها و جهاد کشاورزی همدان مانع ساخت و سازهای غیرقانونی شوند

همدان - استاندار همدان گفت: شهرداری‌ها و سازمان جهاد کشاورزی باید پیش از اینکه ساخت و سازهای غیر قانونی آغاز شود، جلوی آن‌ها را بگیرند.

به گزارش بازار؛ علیرضا قاسمی فرزاد در جلسه استانی کارگروه فراقوه‌ای مبارزه با زمین‌خواری، گفت: متاسفانه زمین‌خواری، ضربه‌های بسیار عظیم و جبران‌ناپذیری را به اراضی مختلف در سطح کشور وارد کرده‌ است.

وی با بیان اینکه درسنوات گذشته، احکام تخریب ساخت‌وسازهای غیر قانونی صادر شده‌اند اما کسی آن‌ها را اجرا نکرده است، افزود: بی‌شک، در تدوین قوانین مختلف باید مقتضیات، ظرفیت‌ها و امکانات مناطق مختلف کشور، در نظر گرفته شوند.

استاندار همدان تاکید کرد: دستگاه‌های مربوطه باید بر اساس تجربیات به دست آمده‌، راه‌کارهای مناسب برای مقابله با زمین‌خواری را احصا و طی یک بسته پیشنهادی به مراجع تصمیم‌گیر ارائه کنند.

وی با بیان انکه برای مبارزه با زمین‌خواری، باید سازوکاری اندیشید که اصلاح قانون، مقتضیات منطقه‌ای و نیاز واقعی مردم در آن لحاظ شود، گفت: فرمانداران جلسه کارگروه فراه‌قوه‌ای مبارزه با زمین‌خواری را در شهرستان‌ها برگزار کنند.‌

قاسمی فرزاد گفت: جهاد کشاورزی می‌تواند با ایجاد و ساخت یک پهنه آن را در اختیار مردم قراز دهد، تا از ساخت و سازهای غیرقانونی جلوگیری کند.

وی تاکید کرد: شهرداری‌ها و سازمان جهاد کشاورزی باید پیش از اینکه ساخت و سازهای غیر قانونی آغاز شود، جلوی آن‌ها را بگیرند.

کد خبر: ۱۶۳٬۰۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha