۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
معامله ۱۹۰ میلیون دلاری فرآورده‌های تولیدی پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس

معامله ۱۹۰ میلیون دلاری فرآورده‌های تولیدی پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس

شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس طی ۱۴ روز اخیر موفق به معامله ۶ محموله نفتای سبک و ۳ محموله نفتا در مجموع به ارزش ۱۹۰ میلیون دلار در بورس انرژی ایران شد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس، پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس با حرکتی جهادی و پیشرو در صادرات توانست‌ طی ۱۴ روز اخیر ۶ محموله نفتای سبک و ۳ محموله نفتای فول رنج خود را جمعاً به ارزش ۱۹۰ میلیون دلار در بورس انرژی ایران معامله کند.

این اقدام مهم در دوره‌ای انجام شده است که بازار بین‌المللی شاهد یکی از پرتلاطم‌ترین دوران خود است و پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس حتی در فروش نفتا به پتروشیمی‌های داخلی کشور موفق ‌بوده و عملکرد خوبی داشته است.

این شرکت طی ۱۰ روز گذشته با فروش ۴۰ هزار متریک تن نفتا به پتروشیمی در رینگ داخلی بورس انرژی ایران نیز نشان داده است که علاوه بر صادرات، نگاه ویژه‌ای به تأمین خوراک پتروشیمی‌ها به منظور ایجاد ارزش افزوده دارد.

این رکورد فروش نفتا در بورس انرژی ایران در مدت زمان محدود بی‌سابقه بوده است و طبق رصدهای انجام شده، شرکت ستاره خلیج‌فارس همچنان در قیمت فروش محصول نفتا، بالاترین رقم را در منطقه داشته است که این اقدام مهم و استمرار آن باعث حفظ سهم بازار این شرکت در منطقه و کشورهای آسیایی می‌شود.

در این برهه که مقام معظم رهبری بارها به مسئولان تذکر داده‌اند که بدون نگاه به غرب شرایط صادرات حداکثری را فراهم کنند، می‌توان گفت‌ شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس با در نظر گرفتن توصیه‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری حتی با وجود شرایط پیچیده عدم تعادل عرضه و تقاضای محصول نفتا در بازارهای بین‌المللی، توانسته با رصد دقیق و تحلیل بازارهای بین‌المللی با هدف جذب مشتریان خارجی جدید این مهم‌ را در یک فضای رقابتی و شفاف بورس انرژی‌ ایران ایجاد کند.

کد خبر: ۱۶۲٬۹۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha