۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶
مصرف برق رکورد زد و به مرز ۶۹ هزار مگاوات رسید
سخنگوی صنعت برق:

مصرف برق رکورد زد و به مرز ۶۹ هزار مگاوات رسید

سخنگوی صنعت برق از رکورد زنی مصرف برق در تاریخ این صنعت­ خبرداد و گفت:­ امروز این رقم به مرز ۶۹ هزار مگاوات نزدیک شد ­و در صورت این روند احتمال محدودیت ها­وجود دارد. ­

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی صداوسیما گفت:افزایش بی رویه مصرف تولید و تامین را با شرایط بسیاری سختی روبرو کرده است.

وی افزود: افزایش مصرف از ساعت ابتدای بیش از ۱۲۰۰ مگاوات بیشتر از روز اوج مصرف بوددر روز ۲۱ تیر ماه یعنی ۶۸ هزار و ۱۰۷ مگاوات بود که امروز با توجه باشرایطمصرف نصاب شکسته شد و به ۶۸ هزار ۵۰۰ مگاوات شد که احتمال دارد ابن میزان به ۶۹ هزار مگاوات برسد.

سخنگوی صنعت برق افزود: تأمین این میزان تقاضای مصرف برای نیروگاه‌های ما دشوار است و برق موردنیاز مشترکان در این شرایط با زحمت بسیار تأمین می‌شود.

رجبی مشهدی گفت: شاید بتوان به دلیل گرمای شدید هوا، امروز را سخت‌ترین روز صنعت برق دانست و ما باید بتوانیم برق را به تمامی نقاط ایران به ویژه نقاط بسیار گرم، مانند ۷ شهر از استان خوزستان که امروز دمای بیش از ۵۰ درجه را تجربه می‌کنند برسانیم.

وی به هموطنان توصیه کرد از استفاده وسایل پرمصرف برقی به‌طور جدی خودداری کنند و راه‌کارهای مدیریت مصرف مثل تنظیم دمای کولرهای گازی روی ۲۵ درجه، استفاده از دورکند کولرهای آبی و حتی خاموشی یک عدد لامپ اضافه را اجرا کنند.

همچنین اگر ساکن شهرهای سردسیر هستید و امکان خاموشی کولر وجود دارد، با عدم استفاده از کولر به ما در تأمین برق همه مشترکان یاری رسانند تا این روزهای گرم را بدون هیچ‌گونه قطعی برق پشت سر بگذاریم.

کد خبر: ۱۶۲٬۸۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha