۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
جزئیات قیمت کالاهای پرمصرف ماه رمضان
رئیس اتاق اصناف تهران اعلام کرد

جزئیات قیمت کالاهای پرمصرف ماه رمضان

نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران قیمت کالاهای پرمصرف ماه رمضان مثل خرما، زولبیا و بامیه، گوشت قرمز، گوشت مرغ، برنج و شکر را اعلام کرد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «قاسم نوده فراهانی» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: قیمت هرکیلوگرم خرمای درجه یک ۲۴ هزار تومان، زولبیا و بامیه درجه یک ۲۴ هزار تومان، گوشت قرمز وارداتی ۴۲ هزار تومان، گوشت مرغ ۱۲ هزار تومان، برنج ۱۱۲۱ هندی هشت هزار تومان و شکر ۵۹۰۰ تومان تعیین شده است.

وی همچنین اظهارداشت: مردم در صورت مشاهده عرضه این اقلام به قیمت های بالاتر می توانند در بخش ثبت شکایت سامانه ۱۲۴ گزارش تخلف را ثبت تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: سامانه مزبور قابلیت ثبت و رسیدگی به شکایات تخلفاتی نظیر گرانفروشی، اختفا، احتکار، کم فروشی و عدم درج قیمت در خصوص انواع کالاها و خدمات را به صورت آنلاین دارد.

وی افزود: طرح نظارت و بازرسی بازار ویژه ماه مبارک رمضان همه ساله نیز در سطح کشور با شدت و حدت اجرا می شود.

نوده فراهانی اظهارداشت: این طرح با هدف حفظ آرامش بازار، رفاه حال اقشار آسیب‌پذیر جامعه، جلوگیری از تخلفات احتمالی واحدهای صنفی و غیره به مرحله اجرا در می آید.

وی در ادامه مصاحبه به موضوع تمدید ساعت فعالیت پاساژها تا ساعت ۲۰ اشاره کرد و گفت: بطورکلی از ستاد ملی کرونا درخواست شده که فعالیت پاساژها که اکنون تا ساعت ۱۸ مجاز است تا ساعت ۲۰ تمدید شود.

وی درباره میزان فروش اصناف از زمان بازگشایی مجدد در اردیبهشت ماه سال جاری افزود: متاسفانه مردم توان خرید خود را از دست داده‌اند و صرف باز بودن پاساژها کمکی به آنان نمی‌کند.

نوده فراهانی تصریح کرد: پس از بازگشایی پاساژها همچنان میزان فروش اصناف تغییر خاصی نداشته چرا که از یک سو قدرت خرید مردم بسیار پائین است و از سوی دیگر مردم جزء برای خریدهای ضروری از خانه خارج نمی‌شوند.

کد خبر: ۱۶٬۲۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha