۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶
کاهش نرخ جفت ارز دلار آمریکا/دلار استرالیا در بازار| احتمال افزایش قیمت زیاد است
تحلیل بازار فارکس؛

کاهش نرخ جفت ارز دلار آمریکا/دلار استرالیا در بازار| احتمال افزایش قیمت زیاد است

پس از انتشار آخرین صورتجلسه بانک مرکزی استرالیا در خصوص افزایش نرخ بهره بانکی، قیمت جفت ارز AUD/USD کاهش یافته و با اینحال انتظار می رود این نرخ طی روزهای آتی صعودی شود.

به گزارش بازار، پس از انتشار آخرین صورتجلسه بانک مرکزی استرالیا (RBA) قیمت جفت ارز AUD/USD کاهش یافت. این جفت در نرخ ۰.۶۸۲۰ معامله شده که حدود ۲.۱۸ درصد بالاتر از پایین ترین سطح هفته گذشته بود. نرخ تبدیل AUD به USD در حال حاضر حدود ۱۱ درصد کمتر از بالاترین نقطه در سال جاری است.

تعهد بانک مرکزی استرالیا به کاهش تورم
بانک مرکزی استرالیا صورتجلسه آخرین جلسه را منتشر کرده که در آن بانک نرخ بهره را ۰.۵۰ درصد افزایش داده است. این سومین افزایش متوالی نرخ بهره در سال جاری توسط بانک مرکزی استرالیا بوده و صورتجلسه نشان داد که کمیته زمان زیادی را صرف بررسی وضعیت فعلی اقتصاد و تورم کرده است.

این بانک در صورتجلسه خود خاطرنشان کرد که قیمت های مصرف کننده به دلیل بحران در اوکراین در سطوح بالا باقی مانده و با این حال تاکید کرد که قیمت برخی از کالاهای مهم شروع به عقب نشینی کرده است که این یک نشانه مثبت است. در واقع، قیمت کالاهای کلیدی مانند مس، سنگ آهن و گندم طی چند ماه گذشته به شدت کاهش یافته است.

کاتالیزور کلیدی بعدی برای قیمت AUD/USD، داده های آماری مربوط به بخش مسکن خواهد بود. اقتصاددانان انتظار دارند این اعداد نشان دهد که مجوزهای ساختمانی آمریکا در ماه ژوئن به دلیل افزایش نرخ وام مسکن به شدت کاهش یافته است.

پیش بینی نرخ جفت ارز AUD/USD
نمودار چهار ساعته نشان می دهد که نرخ جفت ارز AUD/USD در روز دوشنبه یک شکست صعودی داشته و توانسته است در بالای ناحیه بالای کانال نزولی که در نمودار با رنگ قرمز نشان داده شده، حرکت کند. این جفت همچنین کمی بالاتر از میانگین متحرک ۲۵ روزه صعود کرد و این در حالیست که شاخص قدرت نسبی (RSI) بالاتر از نقطه خنثی در ۵۰ حرکت کرد.

کاهش نرخ جفت ارز دلار آمریکا/دلار استرالیا در بازار| احتمال افزایش قیمت زیاد است

بنابراین، با هدف قرار دادن نقطه مقاومت کلیدی ۰.۶۹۰۰ توسط گاوه، این جفت به احتمال زیاد به صعود خود ادامه خواهد داد. سقوط به زیر سطح حمایت در ۰.۶۷۷۰، نمای صعودی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۶۲٬۸۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha