۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
آیا خرید ارز تتر راهی برای حفظ ارزش پول است؟

آیا خرید ارز تتر راهی برای حفظ ارزش پول است؟

همان طور که همیار وب اشاره کرده است، یکی از راه‌های حفظ ارزش پول سرمایه‌گذاری روی رمزارزهای مطمئن یا استیبل کوین‌هاست.

به گزارش بازار، همان طور که همیار وب اشاره کرده است، یکی از راه‌های حفظ ارزش پول سرمایه‌گذاری روی رمزارزهای مطمئن یا استیبل کوین‌هاست که تقریباً شرایط قیمتی پایدارتری نسبت به دیگر ارزهای موجود در بازار دارند. یکی از مهم‌ترین ارزهای استیبل کوین، تتر است که می‌تواند گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری باشد. با این وجود تا حدودی حاشیه و شکایت پیرامون این ارز وجود داشته است که علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این رمزارزها با شک و تردیدهایی مواجه شده‌اند. در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که آیا خرید تتر می‌تواند راهی باشد تا شما بتوانید سرمایه‌تان را حفظ کنید؟ اگر قصد دارید که این ارز را خریداری کنید لازم است تا از صرافی‌های معتبری مثل والکس این اقدام را انجام دهید.

تتر چیست؟

یکی از ارزهای پرکاربرد در میان کاربران و سرمایه‌گذاران عرصه ارزهای دیجیتال تتر است که جزء دسته‌ای است که به آن ارزهای استیبل کوین می‌گویند. استیبل کوین‌ها در حقیقت ارزهای دیجیتالی هستند که پشتوانه مالی‌شان با دارایی‌های واقعی مثل طلاست. در ارتباط با تتر می‌توان گفت که این ارز در مقابل یک دلار رسمی آمریکا قرار می‌گیرد. بنابراین قیمت تتر معمولاً بین ۰.۹۹۸ تا یک دلار کامل بوده است. با این وجود شک و شبهه‌هایی پیرامون وضعیت مالی شرکت تتر وجود داشته است که باعث شده برخی از فعالان حوزه ارزهای دیجیتال تصور کنند که تتر چنین پشتوانه مالی‌ای را به صورت حقیقی ندارد و بسیاری ارزهای تتر چنین حالتی را ندارند.

به نقل از وبلاگ سایت والکس، شرکت تتر این ارز را با این هدف ایجاد و توسعه داد تا قیمتش در بازار ثابت بماند و حفظ شود. با این وجود بسیاری از فعالان حوزه ارزهای دیجیتال نگران امنیت ارز دیجیتال تتر هستند.

خرید تتر چه مزایایی دارد؟

نکته‌ای که ممکن است علاقه‌مندان به بازار ارزهای دیجیتال و مخصوصاً با خودشان فکر کنند این است که اگر تتر قیمتی برابر دلار دارد، خرید ارز تتر چه مزایایی را با خود به همراه دارد که سرمایه‌گذاری در آن اهمیت پیدا کند و بتوان آن را گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری دانست؟ خرید ارز تتر مزایای فراوانی دارد. به نقل از بلاگ سایت والکس قیمت این ارز با وجود نوسانات شدید بازار ارزهای دیجیتال حدوداً ثابت باقی مانده است. از نظر ارزش بازاری در جهان ارزهای دیجیتال، تتر سومین ارز برتر پس از بیت کوین و اتریوم است. همچنین از دیگر مزایای خرید ارز تتر می‌توان به این نکته اشاره کرد که با خرید آن می‌توان در محدوده گسترده‌ای از جمله خرید کالا، پرداخت وام و... استفاده کرد.

آیا خرید ارز تتر راهی برای حفظ ارزش پول است؟

در کنار تمام مواردی که از جمله مزایای تتر ذکر کردیم، این شرکت چندان در شفاف‌سازی محاسبات مالی خود موفق نبوده است و حتی در موردی از این شرکت برای کلاهبرداری شکایت شده است که ضربه سنگینی به ارزش این شرکت وارد شد. در ارتباط با امنیت تتر شایعاتی وجود دارد و همچنان چندی از فعالان حوزه رمزارز معتقدند که تتر به طور کامل پشتیبانی نشده است. به نقل از سایت والکس چندین مسأله امنیت تتر را تهدید می‌کنند که از میان آن‌ها می‌توان به این موضوع اشاره کرد که تنها ۲.۹ درصد از ذخایر تتر توسط ذخایر نقدی پشتیبانی می‌شوند. یکی دیگر از موارد خطرناک در ارتباط با امنیت تتر همان شکایتی است که از طرف دادستانی نیویورک از این ارز دیجیتال شده است. مسأله نگران‌کننده دیگر این است که شکست تتر می‌تواند کل بازار ارزهای دیجیتال را تحت تأثیر قرار دهد.

آیا قیمت تتر ثابت است؟

می‌توان گفت که تتر در مدت زمان طولانی فعالیت خود عموماً قیمت ثابتی داشته است و ما تغییرات جدی در وضعیت آن نمی‌بینم. سقوط شدید آن نیز قیمتش را چندان تغییر نمی‌دهد و معمولاً قیمت ارز دیجیتال تتر از بین ۰.۹۸ تا یک دلار بوده است. همین ارزش ثابت تتر است که آن را تبدیل به یکی از استیبل کوین‌های مشهور و محبوب است.

می‌توان در یک نگرش کلی گفت که ارزهای دیجیتالی که استیبل کوین در نظر گرفته می‌شوند در دنیای ارزهای دیجیتال بسیار اهمیت دارند و نباید آن‌ها را از خاطر برد. هنگامی که بازار مثل این روزها که مقاله نوشته می‌شود با نوسانات شدید رو به رو است و ممکن است ضرر فراوانی شما را درگیر کنند، می‌توانند خسارت‌های شدید را حفظ کنند و از سرمایه شما مراقبت کنند. با وجود این‌که تتر محبوب است معنایش این نیست که می‌توان ارزی ایمن برای سرمایه‌گذاری دانست.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی امنیت و مسائل مربوط پیرامون ارز تتر پرداختیم. تتر یکی از استیبل کوین‌هاست که دلار پشتوانه اصلی آن است. بدین معنا که به ازای هر توکن تتر که وجود دارد یک دلار نیز پشتوانه آن است. استیبل کوین‌ها تأثیر مهمی در ثبات و برقراری بازار دارند ولی با این وجود بدین معنا نیست که این ارزهای دیجیتال دارای امنیت کامل هستند و هیچ خطری تهدیدشان نمی‌کند. بی‌تردید اختلافات و مشکلات قانونی‌ای که تتر با دادستانی نیویورک داشته است از جمله مسائل حاشیه‌ساز و خطرناک در امنیت تتر است. با این وجود ارز دیجیتال می‌تواند به شما در حفظ سرمایه‌تان در دوران نوسان شدید بازار کمک کند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت‌های صرافی معتبر مثل والکس این ارز را خرید کنید و از قیمت لحظه‌ای آن آگاه شوید و با نگرشی دقیق سرمایه خود را در جای درستش مصرف کنید.

کد خبر: ۱۶۲٬۶۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha