۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۸
۲ محصول جدید تراکتورسازی در تبریز رونمایی شد
فیلم استان‌ها؛

۲ محصول جدید تراکتورسازی در تبریز رونمایی شد

تبریز- دو محصول جدید تراکتورسازی در تبریز با عنوان lTM۱۰۸۵ و lTM۱۰۹۵ به مناسبت عید سعید غدیر خم توسط نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی رونمایی شد.

به گزارش بازار، این ۲ محصول مجهز به موتور نسل جدید ۱۰۰۰ دارای توربوشارژ و اینترکولر با توان و گشتاور ارتقا یافته و استاندارد آلایندگی یورو ۴، دارای وزن و توان کششی بیشتر در ۲ تیپ تک و جفت دیفرانسیل، مخصوص صادرات و بازار داخلی با حداکثر قدرت موتور ۲هزار دور در دقیقه و حداکثر گشتاور در ۱۴۰۰ دور در دقیقه طراحی و ساخته شده است.

در حال حاضر ۱۸ نوع تراکتور از ۳۸ تا ۱۵۰ اسب بخار توان در تراکتورسازی تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود که با رونمایی از این دو محصول جدید و با توجه به اینکه در دو تیپ تک و جفت دیفرانسیل طراحی شده اند تنوع محصولی تراکتورسازی به ۲۲ تیپ رسید.

همزمان با این ۲ نوع تراکتور از یک نوع ادوات کشاورزی منحصر به فرد که نمونه و مشابهی ندارد نیز رونمایی شد.

از این محصول به عنوان یک طرح کاملا ابتکاری که نمونه خارجی یا داخلی نداشته و برای آن ثبت اختراع صورت گرفته یاد می شود.

این وسیله بسیار کارآمد در جلوی تراکتور نصب‌ شده و برای کشش هر وسیله یا جسمی از الوار و سنگ و وسایل دیگر گرفته تا خود تراکتور مورد استفاده قرار می‌گیرد به شکلی که در مکان های صعب العبور که توانایی حرکت برای تراکتور وجود نداشته باشد با اتصال کابل به جای ثابتی قادر به آزاد کردن آن خواهد شد.

این وسیله بسیار کاربردی است و پیش بینی می‌شود مورد استقبال کشاورزان واقع شود.

مدل های موجود از این وسیله اغلب از نوع برقی یا هیدرولیکی بوده ولی این اختراع مبتکران ایرانی برای اولین بار بصورت مکانیکی طراحی و تولید شده است.

صادرات تراکتور به 15 کشور دنیا| تولید 35 هزار دستگاه انواع تراکتور
مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی نیز در این آیین با تأکید بر رویکرد صادرات محور فعالیت ها و تولیدات تراکتورسازی گفت: در حال حاضر تولیدات مجموعه در بازار صادراتی ۱۵ کشور حضور دارند و برنامه ریزی های لازم برای افزایش این تعداد به ۲۵ کشور به عنوان اهداف صادراتی صورت گرفته و با توجه به الزامات برخورداری محصولات از استانداردهای صادراتی، ارتقای کیفی تولیدات را در اولویت قرار داده‌ایم.

مصطفی وحیدزاده اظهار داشت: با تلاش همه بخش‌ها و نیروهای مجموعه سال گذشته موفق به تولید ۲۲ هزار دستگاه تراکتور شدیم و برای امسال نیز تولید ۳۵ هزار دستگاه را هدف‌گذاری کرده‌ایم در همین سه ماهه نخست نیز بخش قابل توجهی از این هدف گذاری محقق شده است.

وی با اشاره به رویکرد گروه صنعتی تراکتورسازی در زمینه تحقق شعار سال و تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تولید ‌و اشتغال دانش بنیان افزود: در همین زمینه دو تفاهم نامه با دانشگاه آزاد اسلامی و ستاد نانوی کشور برای توسعه فعالیت های دانش بنیان امضا کرده این و مرکز تحقیق و توسعه گروه صنعتی تراکتورسازی نیز در این مسیر حرکت می‌کنیم.

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران تصریح کرد: در کنار توجه به مباحث دانش بنیان، در حوزه اشتغال نیز که دغدغه اصلی کشور و به ویژه مقام معظم رهبری محسوب می‌شود، از سال گذشته تاکنون ۵۰۰ جوان در بخش‌های مختلف مجموعه جذب شده‌اند و در کنار ارتقا تکنولوژی و افزایش تولید به دنبال ایفای نقشی پررنگ‌تر در بحث اشتغال متناسب با ظرفیت‌های گروه صنعتی تراکتورسازی هستیم.

وی با تأکید بر رویکرد صادرات محور فعالیت ها و تولیدات تراکتورسازی گفت: در حال حاضر تولیدات مجموعه در بازار صادراتی ۱۵ کشور حضور دارند و برنامه ریزی های لازم برای افزایش این تعداد به ۲۵ کشور به عنوان اهداف صادراتی صورت گرفته و با توجه به الزامات برخورداری محصولات از استاندارهای صادراتی، ارتقای کیفی تولیدات را در اولویت قرار داده‌ایم.

وحیدزاده داخلی سازی و صادرات محصولات و ارزآوری را دو محور اصلی برنامه‌ها و فعالیت‌های تراکتورسازی ایران عنوان کرد و افزود: در طول این سال‌ها یاد گرفته‌ایم چگونه تحریم‌ها دور بزنیم و با همه این تحریم‌ها کشور هر روز توانمندتر شده با این حال تحقق هدف‌گذاری‌های صادراتی و توسعه فعالیت‌های گروهی مانند تراکتورسازی همراهی مسئولان استانی را می‌طلبد تا این مسیر و موانع پیش رو را با قدرت و سهولت پشت سر بگذاریم.

کد خبر: ۱۶۲٬۵۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha