۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۱
گزارش عملکرد برنامه ششم توسعه نگاه‌ها را برای تدوین برنامه هفتم واقع بینانه می‌کند
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه:

گزارش عملکرد برنامه ششم توسعه نگاه‌ها را برای تدوین برنامه هفتم واقع بینانه می‌کند

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ارائه گزارش ارزیابی عملکرد برنامه ششم توسعه باعث می‌شود تا در جریان بررسی برنامه هفتم توسعه به دنبال مسائل انتزاعی نباشیم و واقع نگرانه‌تر اقدام کنیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محسن زنگنه نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در خصوص ارائه گزارش ارزیابی عملکرد برنامه پنجساله ششم توسعه توسط دیوان محاسبات، گفت: ارائه گزارش عملکرد برنامه‌های پنجساله توسعه کشور تا کنون صورت نگرفته بود و این موضوع برای اولین بار رخ داده است که می‌تواند به مجریان، طراحان و تدوین کنندگان برنامه هفتم توسعه کمک بسیار زیادی داشته باشد.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ارائه گزارش ارزیابی عملکرد برنامه ششم توسعه باعث می‌شود تا در جریان تدوین و بررسی برنامه پنجساله هفتم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به دنبال مسائل انتزاعی نباشیم و واقع نگرانه‌تر و مسئله مدارتر نسبت به تدوین و بررسی آن اقدام کنیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اقدام دیوان محاسبات در زمینه ارائه گزارش مذکور رضایت بخش و مفید به فایده است، عنوان کرد: متاسفانه بر اساس گزارش عملکرد برنامه ششم توسعه در حوزه شاخص‌های اقتصادی تنها درصد کمی از برنامه‌ها محقق شده و به صورت کلی نیز حدود ۳۰ درصد از برنامه اجرا شده است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، گفت: گزارش ارائه شده از برنامه ششم توسعه نشان می‌دهد که دارای ایرادات در ساختار برنامه ریزی هستیم که باید در برنامه هفتم اصلاح آن مورد نظر قرار بگیرد.

کد خبر: ۱۶۲٬۴۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • نظریان IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      0 0
      سلام اگه تصمیم به ابلاغ برنامه هفتم توسعه ندارید لا اقل بازگشت به کار جانبازان بالای 25 درصد را ابلاغ کنید. خدا نگهدار