۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۲
بانک های چینی ظرفیت لازم برای مقابله با چالش های اقتصادی پیش رو را دارند
نشریه سکوریتی تایمز چین:

بانک های چینی ظرفیت لازم برای مقابله با چالش های اقتصادی پیش رو را دارند

روزنامه دولتی سکیوریتی تایمز چین اعلام کرد که سیاست پولی این کشور فضا و ابزارهای کافی برای مقابله با چالش های جدید اقتصادی را در اختیار دارند.

به گزارش بازار، روزنامه دولتی سکیوریتی تایمز چین اعلام کرد که سیاست پولی این کشور فضا و ابزارهای کافی از جمله کاهش بیشتر ذخایر بانک ها برای مقابله با چالش های جدید در بحبوحه بهبود متزلزل اقتصادی چین را در اختیار دارد.

بر اساس این گزارش، اقتصاد چین در سه ماهه دوم سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته تنها ۰.۴ درصد رشد کرد. با این حساب نرخ رشد اقتصاد چین در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ در قیاس با ۴.۸ درصد در سه ماه اول به شدت کاهش یافته که گفته می شود دلیل آن، افزایش میزان قرنطینه ها در چین به منظور از بین بردن کرونا در این کشور است.

در حالی که داده‌های ژوئن نشانه‌هایی از بهبود اقتصادی در چین را نشان می‌دهد، تحلیلگران انتظار بهبودی سریع در روند اقتصادی این کشور را نداشته و معتقدند «سیاست کووید صفر» دولت چین برای پایان دادن دائمی به شیوع کرونا در این کشور و در پی آن، اعمال قرنطینه های سفت و سخت، نرخ رشد اقتصادی در این کشور را کاهش خواهد داد.

علیرغم ابراز خوشبینی روزنامه سکیوریتی تایمز، بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که بانک مرکزی خلق چین به دلیل نگرانی در مورد خروج سرمایه، تنها فضای محدودی برای تسهیل بیشتر فضای مالی در این کشور را داشته و مقاومت این بانک در برابر افزایش نرخ بهره بانکی، جذابیت بانک های آمریکایی که نرخ بهره بانکی را به دستور فدرال رزرو افزایش داده اند، افزایش خواهد داد.

کد خبر: ۱۶۲٬۴۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha