۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۴
بهره‌برداری از ۹۰۱ پروژه زیربنایی و روبنایی توسط شرکت بازآفرینی در ۱۲ استان
عملکرد شرکت بازآفرینی شهری در دولت سیزدهم اعلام شد

بهره‌برداری از ۹۰۱ پروژه زیربنایی و روبنایی توسط شرکت بازآفرینی در ۱۲ استان

عملکرد شرکت بازآفرینی شهری ایران در دولت سیزدهم اعلام شده است که بخشی از آنها شامل بهره برداری از ۹۰۱ پروژه زیربنایی و روبنایی در ۱۲ استان و تغییر رویکرد از بازآفرینی به محرومیت‌زدایی است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عملکرد شرکت بازآفرینی در دولت سیزدهم با تغییر رویکردهای این شرکت در این بخش تا دوازدهم تیرماه ۱۴۰۱ اعلام شده است.

بر اساس اعلام شرکت بازآفرینی شهری ایران بخشی از این فعالیت‌های شرکت بازآفرینی طی ۱۰ ماهه دولت سیزدهم شامل تغییر رویکرد از بازآفرینی به محرومیت‌زدایی، فعال‌سازی ستادهای بازآفرینی پایدار استانی و شهرستانی، توسعه خدمات زیربنایی و روبنایی محلات کمتر برخودار، ساماندهی محلات حاشیه‌نشین چابهار در قالب ساخت یکهزار واحد مسکونی و توانمندسازی برخی از محلات هدف است.

اهم این فعالیت‌ها شامل این موارد است:

-تغییر رویکرد از بازآفرینی به محرومیت زدایی از طریق مردمی سازی و محلات معین با استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی، هسته های تسهیل گری و گروه‌های جهادی و جوانان محلات.

-فعال‌سازی ستادهای بازآفرینی شهری پایدار استانی و شهرستانی و پررنگ نمودن حضور نهادهای حمایتی در اجرای منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با راه‌اندازی و تشکیل ستاد بازآفرینی شهری استان‌های کردستان، همدان، البرز، خوزستان، هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان(ایرانشهر)

-توسعه خدمات زیر بنایی و روبنایی محلات کمتر برخوردار با بهره برداری از ۹۰۱ پروژه زیربنایی و روبنایی که ۵۱ پروژه با حضور وزیر راه و شهرسازی بصورت ارتباط تصویری و برخط در ۱۲ استان به بهره برداری رسید.

-پرداخت بیش از ۵هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات و انعقاد قرارداد پرداخت تسهیلات ۶۰۶ پروژه بالغ بر ۲ هزار و ۶۸۷ واحد مسکونی در راستای تسهیلات حمایت از نوسازی مردمی

- ساماندهی محلات حاشیه‌نشین شهر چابهار در قالب ساخت حدود یکهزار واحد مسکونی به ارزش ۵ هزار میلیارد ریال در محله مرادآباد و ساماندهی محلات حاشیه‌نشین شهر اهواز در قالب ساخت حدود یکهزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در محله سپیدار و حمایت از پروژه شاملو از طریق اعطای تسهیلات در شهرمقدس مشهد به تعداد ۲ هزار و ۱۲۰ واحد مسکونی.

-توسعه مدیریت محلات هدف بازآفرینی شهری با راه‌اندازی خانه‌های احسان، امداد، هلال، شهر، رضوی، اوقاف و بهزیستی در ۲۰۰ محله هدف به منظور توانمند سازی ساکنین توسط سازمان.

در این زمینه آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهر ایران اخیرا اعلام کرده است: در شهر مشهد با همکاری خوب آستان قدس رضوی کار سنددار کردن سکونتگاه‌های غیررسمی شروع شده است و تاکنون بیش از ۴ هزار پرونده تشکیل و بیش از ۵۰۰ خانه نیز سند دریافت کرده‌اند.

همچنین این مقام مسئول بر رفع موانع نوسازی بافت‌های فرسوده شهری تاکید دارد و گفته است: شهرداری‌ها تخفیف ۵۰ درصدی صدور پروانه را در بافت فرسوده اعمال کنند.

کد خبر: ۱۶۲٬۳۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha