۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
در سه ماهه نخست امسال سه هزار تن کالا از گمرک وارد گلستان شد
رئیس سازمان صمت گلستان:

در سه ماهه نخست امسال سه هزار تن کالا از گمرک وارد گلستان شد

گرگان- حسن زاده، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در سه ماهه نخست امسال سه هزار تن کالا از گمرک استان وارد شده که ارزش ریالی آن شش میلیون و ۴۵۶ هزار دلار بوده است.

درویشعلی حسن زاده در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در سه ماه نخست امسال ۱۳۵ هزار تن محصولات مختلف به ارزش بیش از ۵۷ میلیون دلار از گلستان صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از رشد ۵۸ درصدی صادرات غیرنفتی استان در سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: در حال حاضر صادرات از گلستان به ۱۵ کشور همجوار انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ارزش هر تن کالای صادراتی استان در سه ماهه نخست سال جاری ۵۸۲ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه ۱۱۵ درصد رشد داشته است.

وی عمده کشورهایی که کالا برای آنها صادر شده را ترکمنستان، قزاقستان، بلغارستان، رومانی و افغانستان اعلام کرد و گفت: اغلب کالاهای صادراتی تخته، پلی استایرن، خرما، رب گوجه فرنگی، خوراک آبزیان، لبنیات، سوله فلزی و یُد بوده است.

به گفته حسن زاده، در سه ماهه نخست امسال سه هزار تن کالا از گمرک استان وارد شده که ارزش ریالی آن شش میلیون و ۴۵۶ هزار دلار بوده و عمده کالای وارداتی هم جو دوسر، روغن خوراکی، نخ، پارچه، مواد شیمیایی و نخود بوده است.

وی در خاتمه ضمن تقدیر از تلاش تجار و بازرگانان بخش خصوصی استان گفت: در حال حاضر از استان گلستان به ۱۵ کشور همجوار صادرات محصولات مختلف انجام می‌شود.

کد خبر: ۱۶۲٬۳۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha