۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۱
پیگیری کاهش پرونده‌ها و احقاق حقوق مردم از طریق تعامل سازنده با دیوان عدالت اداری
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی عنوان کرد

پیگیری کاهش پرونده‌ها و احقاق حقوق مردم از طریق تعامل سازنده با دیوان عدالت اداری

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: کاهش پرونده‌ها و احقاق حقوق مردم را از طریق تعامل سازنده با دیوان عدالت اداری پیگیری می‌کنیم.

به گزارش بازار، میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در نشستی با سید کاظم موسوی معاون قضایی در امور کار و تأمین‌اجتماعی و جمعی از قضات دیوان عدالت اداری گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی خدمات متنوعی را به اقشار وسیعی از جامعه ارائه می‌دهد و تنوع خدمات این سازمان به اقشار مختلف جامعه ازجمله کارگران، کارفرمایان و بازنشستگان افتخار بزرگی برای این سازمان خدمت‌رسان است که در کنار آن طبیعتاً ممکن است منجر به مطالبات و طرح دعاوی در دیوان عدالت اداری شود.

موسوی افزود: با تلاش مجموعه سازمان تأمین‌اجتماعی، تعداد پرونده‌های مطرح مرتبط با تأمین‌اجتماعی در دیوان عدالت روند کاهشی دارد و با اقدامات مختلف به‌ویژه درباره موضوعات پرتکرار، سعی ما این است که مطالبات مردم در واحدهای اجرایی به‌درستی رسیدگی شود و پاسخ‌گویی و اقناع مردم را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

وی گفت: رویکرد مطلوب ما در مورد پرونده‌های مفتوح در دیوان عدالت اداری این است که تعداد پرونده‌ها به حداقل ممکن برسد و برای تحقق این هدف باید با فهم مشترک و تعامل سازنده بین‌بخشی، نسبت به آسیب‌شناسی وضع فعلی اقدام کنیم و به دنبال رفع مشکل و احقاق حقوق مردم باشیم.

موسوی افزود: منابع و اموال سازمان تأمین‌اجتماعی، حق‌الناس است و همه اشخاص و نهادها باید در همه اقدامات و رویه‌های تقنینی نسبت به حق‌الناس بودن این منابع حساسیت ویژه داشته باشند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی تاکید کرد: با برگزاری چنین جلساتی در سطوح مدیریتی می‌توانیم به فهم مشترک از مسائل و مشکلات برسیم و یافتن راهکار برای رفع مشکلات و چالش‌ها نیز نیازمند برگزاری نشست‌های کارشناسی و تخصصی است که این آمادگی در سازمان تأمین‌اجتماعی وجود دارد که با همکاری دیوان عدالت اداری، رویکرد پیشگیری از طرح دعاوی با جدیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد و خروجی همکاری دو دستگاه می‌تواند ارائه پیشنهادهای تخصصی برای اصلاح قوانین و رویه‌های جاری برای افزایش رضایتمندی مردم باشد.

در این نشست معاون قضایی در امور کار و تأمین‌اجتماعی دیوان عدالت اداری نیز گفت: موضوعات مرتبط با سازمان تأمین‌اجتماعی را با همکاری برادرانه و در راستای تحقق عدالت و حفظ حقوق مردم و شرکای سازمان تأمین‌اجتماعی پیگیری می‌کنیم و سازمان تأمین‌اجتماعی همکاری خوبی با شعب کار و تأمین‌اجتماعی دیوان عدالت اداری دارد.

سید کاظم موسوی افزود: شناسایی و رفع عوامل مؤثر بر ورودی پرونده به دیوان عدالت اداری یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما محسوب می‌شود که در تعامل با دستگاه‌ها پیگیری می‌کنیم و جلسات کارشناسی ما با سازمان تأمین‌اجتماعی در این زمینه به‌صورت منظم برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: تعامل بین دیوان عدالت اداری با دستگاه‌های مختلف باید به نحوی باشد که جانبداری از دستگاه‌ها تلقی نشود و این تعامل برای احقاق حقوق مردم بدون نیاز به پیگیری قانونی مطالبات است.

معاون قضایی در امور کار و تأمین‌اجتماعی دیوان عدالت اداری گفت: در مسائل مختلف و پرونده‌های پرتکرار از طریق تعامل مؤثر با سازمان تأمین‌اجتماعی، شاهد کاهش بسیار محسوس پرونده‌ها هستیم و امیدواریم با تداوم و ارتقای همکاری‌ها پاسخگویی و فعالیت این سازمان، خدمت‌رسان هرچه بیشتر به گونه‌ای ارتقاء یابد که مردم با رضایتمندی خدمات خود را دریافت کنند و نیاز به پیگیری و مطالبه‌گری از طریق دیوان عدالت کاهش یابد.

مدیرکل امور حقوقی و قوانین سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه از همکاری این سازمان و دیوان عدالت اداری برای کاهش پرونده‌ها خبر داد و گفت: بررسی مقایسه‌ای تعداد پرونده‌های مرتبط با تأمین‌اجتماعی در دیوان عدالت اداری، در سه ماهه نخست امسال و سه ماهه ابتدای سال گذشته، نشان‌دهنده روند کاهشی تعداد پرونده‌هاست.

عمران نعیمی افزود: بیشترین پرونده‌های مربوط به سازمان تأمین‌اجتماعی در دیوان عدالت اداری درباره موضوعاتی از قبیل مشاغل سخت و زیان‌آور، ادعای سابقه اشتغال و اعتراض به آرای مراجع تشخیص مطالبات است که تلاش می‌کنیم با بررسی دقیق‌تر پرونده‌ها، احقاق حقوق و ارائه پاسخ اقناعی به مردم، طرح پرونده‌های جدید در دیوان عدالت اداری را تا حد امکان کاهش دهیم.

در این جلسه، قضات دیوان عدالت اداری و معاونان سازمان تأمین‌اجتماعی نیز به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

کد خبر: ۱۶۲٬۳۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha