۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷
سالانه ۴ و نیم تن از انواع محصولات کشاورزی و دامی در قزوین تولید می شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

سالانه ۴ و نیم تن از انواع محصولات کشاورزی و دامی در قزوین تولید می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: سالانه ۴ و نیم تن از انواع محصولات کشاورزی و دامی در قزوین تولید می شود که در سال « جهش تولید» برای افزایش این تولیدات تلاش میکنیم

به گزارش خبرگزاری بازار، فاطمه خمسه ظهر یکشنبه در دیدار با فاطمه محمد بیگی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی که با حضور معاونین و جمعی از کارشناسان کشاورزی استان قزوین در اداره کل جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار داشت: به دلیل مشکلات مختلفی نظیر کم آبی، مشکلات اقتصادی و سرمایه در گردش در طی سالیان گذشته بخشی از واحدهای تولیدی و فرآوری در حوزه کشاورزی در استان قزوین از چرخه فعالیت خارج شده است و امروز با عنوان واحدهای راکد و نیمه تعطیل در قزوین آنها را می شناسیم.

وی بیان کرد: امروز با توجه به شرایطی که برای کشور ایجاد شده است و لزوم تحقق «جهش تولید» به عنوان یک فرمان از سوی رهبر معظم انقلاب نیازمند آغاز به کار دوباره این واحدها هستیم و با تمام توان با حمایت از فعالین این حوزه زمینه آغاز به کار دوباره را برای این واحدها فراهم می کنیم.

سالانه ۴ و نیم تن از انواع محصولات کشاورزی و دامی در قزوین تولید می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برای تحقق «جهش تولید» در استان قزوین ۱۳ عنوان برنامه جدی تدوین شده است که آغاز به کار و فعالیت دوباره این واحدهای راکد از مهم ترین این برنامه هاست.

خمسه بیان کرد: کلید واژه مشترک همه این برنامه توجه به وضع موجود حفظ تولید پایدار در استان قزوین و افزایش میزان تولید بوده است که در این خصوص نیز با تدوین ۲۶ برنامه در حوزه اقتصاد مقاومتی گامی برداشته ایم.

وی اظهار کرد: با فعالیت هایی که طی چند سال گذشته در استان قزوین انجام شده در زمینه تولید محصولات کشاورزی و سن غلات در استان قزوین توانستیم از رتبه ۳۱ کشور به رتبه چهارم برسیم.

۸۰ هزار بهره بردار قزوینی در حوزه کشاورزی فعالیت میکنند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: در حال حاضر بیش از چهار و نیم تن از انواع محصولات کشاورزی، دامی و آبزیان در استان قزوین تولید می شود.

خمسه گفت: این میزان تولیدات از بیش از ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان قزوین برداشت شده که در این حوزه توانسته ایم جزو ۱۰ استان برتر در کشور باشیم.

وی اظهار کرد:  هم اکنون ۸۰ هزار بهره بردار در استان قزوین در بخش کشاورزی فعالیت می کنند که با حمایت و نظرات بر فعالیت های این قشر می توانیم تولیدات را با کیفیت و کمیت چندین برابر بیشتر به دست مردم برسانیم.

۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین تحت پوشش شبکه آبیاری نوین قرار گرفت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: تجهیز مزارع و باغات استان قزوین به سیستم های نوین آبیاری از اقداماتی است که می تواند تولید را در استان قزوین به شکلی ارزشمند افزایش دهد، از این رو سالانه بیش از هفت هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین را به این سیستم های نوین آبیاری تجهیز کرده ایم.

خمسه افزود: این در شرایطی است که تا چند سال گذشته میانگین تجهیز سالانه مزارع و باغات استان قزوین به شبکه آبیاری های نوین دو هزار و ۵۰۰ هکتار در سال بوده است که این میزان در سه سال گذشته رشدی ۳۰۰ درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: با این جهش جدی در اجرای سیستم های نوین آبیاری طی سه سال توانستیم مصوبه تجهیز ۲۰ هزار هکتار از مزارع و باغات قزوین به این شبکه آبرسانی را که در سفر رئیس جمهور در قزوین به تصویب رسیده بود را به اجرا برسانیم.

توسعه کشت گلخانه ای در دستور کار قرار دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین همچنین از اهمیت توسعه کشت گلخانه ای در قزوین خبر داد و گفت: طرح های گلخانه ای بزرگی در استان قزوین در حال اجراست و امیدواریم با به بهره برداری رسیدن این طرح ها بتوانیم جهش تولید را در استان قزوین ایجاد کنیم.

خمسه بیان کرد: سال گذشته ۱۵ هکتار گلخانه در استان قزوین به بهره برداری رسید که می تواند زمینه تولید بهتر محصولات کشاورزی را در استان ایجاد کند.

کد خبر: ۱۶٬۲۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha