۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶
تغییر مسیر رشد اقتصادی پایتخت‌محور، در آینده نزدیک
وزیر اقتصاد عنوان کرد

تغییر مسیر رشد اقتصادی پایتخت‌محور، در آینده نزدیک

وزیر اقتصاد در سفر به کرمانشاه و در جریان بازدید از شهرستان سنقر و کلیایی نوید تغییر مسیر رشد اقتصادی پایتخت‌محور را به مردم این استان داد و برنامه‌ دولت برای تمرکززدایی و توسعه اشتغال را تشریح کرد.

به گزارش بازار، سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی، در جریان بیست و هشتمین سفر استانی دولت سیزدهم پس از ورود به استان کرمانشاه، به عنوان نماینده تام الاختیار رییس جمهور به شهرستان سنقر و کلیایی سفر کرد.

خاندوزی پس از ورود به شهر سنقر، برای ادای احترام به مقام شامخ شهدا با حضور در یادمان شهدای گمنام این شهر، با سه خانواده معظم شهید دیدار کرد و به عنوان نماینده تام الاختیار رئیس‌جمهور، با مردم این شهرستان ملاقات چهره به چهره داشت و از نزدیک به مشکلات آنان رسیدگی کرد.

خاندوزی با همراهی سیدجواد حسینی‌کیا نماینده مردم شهرستان سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی، فرماندار سنقر و کلیایی، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان و برخی از مدیران و مسئولان شهرستان از پروژه ساخت پتروشیمی سنقر بازدید کرد.

نماینده تام الاختیار رییس جمهور همچنین در جلسه شورای اداری شهرستان سنقر و کلیایی در جمع مسئولان این شهرستان بر اهتمام و جدیت دولت در حل مشکلات مردم تاکید کرد.

نماینده تام الاختیار رییس جمهور با اشاره به مزیت‌های اصلی شهرستان سنقر گفت: با تکیه بر ظرفیت‌های ویژه منطقه‌ای و پتانسیل‌ها در حوزه کشاورزی و دامداری شهرستان می‌توان نیازهای آن را مرتفع کرد.

خاندوزی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته مسیر رشد اقتصادی به صورت متمرکز از پایتخت و با تکیه بر درآمدهای نفتی تعریف و دنبال می‌شد، گفت: در سال‌های اخیر و در سیاست‌های کلان دولت، مسیر رشد اقتصادی بر اساس ظرفیت‌های منطقه‌ای دنبال می‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی سیاست دولت را توانمند کردن استان‌ها و واگذاری اختیارات و فرصت‌های تصمیم‌گیری به استان‌ها دانست و گفت: همه استان‌ها باید بتوانند نیازهای خود را با توجه به ظرفیت‌های موجود خود برطرف کنند.

وی بر کاهش وابستگی استان‌ها در اجرای این الگو تاکید کرد و گفت: با این مشارکت علاوه بر بکارگیری ظرفیت‌های جدیدی در استان‌ها به توزیع قدرت و رشد اقتصادی مناطق کمک می‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه، منابع درآمد پایدار، استفاده از سرمایه‌های راکد و اولویت بندی پروژه‌های اصلی را جزیی از مسیر پیشرفت اقتصادی استان‌ها دانست و افزود: با مولد کردن اراضی و واگذاری آن به بخش‌های اقتصادی و تجاری می‌توانیم زمینه کسب درآمد بیشتر را فراهم و سرمایه‌ها را به منابع ایجاد درآمد تبدیل کنیم.

خاندوزی با بیان اینکه مشکلات فعلی، نتیجه زنجیره‌های معیوب گذشته و تعداد زیاد پروژه‌های ناتمام است، گفت: اکنون مسولان باید پروژهای اصلی و موثر را شناسایی و تا پایان سال فعال کنند.

وی سرفصل کارهای وزارت امور اقتصادی و دارایی را تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ دانست و اظهار داشت: این تبصره متمرکز بر تسهیلات اشتغال به ویژه تسهیلات خرد و خانگی است.

وزیر اقتصاد در ادامه از فرماندار و مسئولان شهرستان سنقروکلیایی خواست تا فهرستی از طرح‌های اشتغالزای خانگی را در اختیار این وزارتخانه قرار دهد تا اقدام لازم برای تخصیص اعتبار انجام شود.

وزیر اقتصاد در خصوص طرح اقدام ملی مسکن نیز گفت: همه تلاش خود را برای رفع مشکلات این طرح به کار می‌گیریم.

وی هدف اصلی و کلان پروژه دولت سیزدهم را احیای امید و انگیزه مردم دانست و گفت: باید همه تلاش خود را برای تحقق و رسیدن به این هدف به کار گیریم.

کد خبر: ۱۶۲٬۰۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha