۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
جوجه ریزی تیر به ۱۰۵ میلیون قطعه می‌رسد
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی عنوان کرد

جوجه ریزی تیر به ۱۰۵ میلیون قطعه می‌رسد

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به کاهش سرانه مصرف، میزان جوجه ریزی در واحدهای مرغداری طی ماه‌های اخیر روند نزولی به خود گرفته است.

به گزارش بازار، حبیب اسدالله نژاد گفت: برآوردها حاکی از آن است که جوجه ریزی تیر به ۱۰۵ میلیون قطعه برسد که هم اکنون به صورت دقیق نمی‌توان گفت چقدر گوشت مرغ استحصال می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده ۳۵ هزار تومان است که براین اساس مرغ گرم نباید بالاتر از ۵۵ هزار تومان بدست مصرف کننده برسد گفت، هم اکنون مرغداران هر کیلو مرغ زنده را ۱۴ هزار تومان کمتر از قیمت تمام شده عرضه می‌کنند که با این وجود روزانه ۱۱۰ میلیارد تومان متضرر هستند.

اسداله نژاد می‌گوید: روزانه ۶ هزار تن مرغ در سطح کشور عرضه می‌شود که توزیع کمتر از نرخ مصوب بیانگر عدم کشش بازار و مازاد تولید است.

بنابر آمار اعلامی اتحادیه مرغداران گوشتی در اردیبهشت ۱۲۰ میلیون قطعه و خرداد ۱۰۸ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت که به رغم کاهش تولید همچنان مازاد وجود دارد که دولت برای حفظ محصولات پروتئینی در سبد خانوار کارت اعتباری باید تخصیص دهد.

کد خبر: ۱۶۲٬۰۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • یاسر احمدی DE ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      0 0
      سلام من یک مرغداری هستم امروز جوجه قیمتش ۱۰ هزار تومن.... دون مصرفی تا پایان دوره ۲۵ تن .... دارو و واکسن دوره..... کارگر سالن و نگهبان.... برق،آب،گاز.... لوازم جانبی خرابی .... خودتون اگه با مرغ گوشتی دارین جمع کنید ببینید با قیمت امروز اصلا واسه مرغدار به صرفه هست که جوجه ریزی کنه؟؟؟ واقعا دیگه برای یه مرغدار سخت شده