۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱
راه اندازی واحدهای اقتصادی دانش بنیان در روستاها
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور عنوان کرد

راه اندازی واحدهای اقتصادی دانش بنیان در روستاها

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: در دولت برنامه ریزی شده تا با ورود مجموعه‌های دانش بنیان به روستاها، بهره وری و کیفیت تولیدات این مناطق را ارتقا دهد.

به گزارش بازار، امیرحسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به راه اندازی نهضت واحدهای اقتصادی دانش بنیان در روستاها گفت: در دولت برنامه ریزی شده، تا با ورود مجموعه‌های دانش بنیان به روستاها و مناطق محروم، بهره وری و کیفیت تولیدات این مناطق را ارتقا دهد.

مدنی گفت: بر اساس آخرین آمار، با وجود محرومیت ۶۵ درصد دهستان‌های کشور همچنان زیرساخت‌های خوبی برای مناطق روستایی کشور ایجاد شده است، به طوریکه ۹۶ درصد از روستاهایی کشور برق، ۸۵ درصد آب آشامدینی سالم و ۸۷ درصد گاز دارند و شاخص‌ها در مقاوم سازی مسکن‌های روستایی و طرح‌های هادی مناسب و مشکلات راه‌های روستایی حل شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: با راه اندازی مجموعه‌های دانش بنیان در روستاها، اشتغالزایی خرد و خانگی در روستاهای کشور نیز فعال شده و میتوان کمک بزرگی به اقتصاد این مناطق کرد.

مدنی تصریح کرد: در اجرای این طرح برنامه ریزی شده است که ۵۰۰ هزار شغل در مناطق روستایی و محروم کشور تا پایان سال جاری ایجاد شود.

کد خبر: ۱۶۲٬۰۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha