۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲
سهم ۵ درصدی شرکت‌های دانش بنیان در کشاورزی
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی عنوان کرد

سهم ۵ درصدی شرکت‌های دانش بنیان در کشاورزی

رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی گفت: فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در بخش کشاورزی کمتر از ۵ درصد است و این میزان تا پایان سال جاری باید به ۲۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش بازار، سیدمجتبی خیام نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی در مراسم بهره برداری از ۳۵ طرح کشاورزی و تجلیل از ۲۴ بهره بردار نمونه بخش کشاورزی استان قم اظهار داشت: کاری که کشاورزان برتر انجام داده‌اند، افزایش بهره وری در واحد سطح کشت است که توانسته‌اند محصولات بیشتری در هکتار از میزان متوسط برداشت کنند.

خیام نکویی با بیان اینکه در ۳۰ سال آینده اگر جمعیت کشور به ۱۱۰ میلیون نفر برسد، به ۲۰۰ میلیون تن مواد غذایی نیازمند هستیم، افزود: برای تولید این میزان محصول کشاورزی ضرورت دارد که به کشاورزی دانش‌بنیان توجه بیشتری شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به اینکه امروز در بخش کشاورزی با محدودیت‌های آبی مواجه هستیم، تصریح کرد: افزایش تولید در واحد سطح کشت از جمله مهمترین برنامه‌های راهبردی برای تأمین مواد غذایی مورد نیاز کشور است.

خیام نیکویی با اعلام اینکه در کشور ۸۳۰۰ گونه‌های گیاهی داریم، افزود: از این میزان ۲۰۰۰ گونه آن را از گیاهان دارویی تشکیل می‌دهند و این ظرفیت؛ فرصت مناسبی برای درآمد زایی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پایان به تولید گندم در کشور پرداخت و گفت: در کشور سالانه ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم تولید می‌شود که هم اکنون نیاز کشور ۱۲ میلیون تن است که می‌توان با استفاده از ظرفیت کشاورزی دانش بنیان در این محصول به خودکفایی برسیم.

کد خبر: ۱۶۱٬۹۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha