۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
رشد ۱۳ درصدی اعتبارات تملک ودارایی گیلان
استاندار گیلان مطرح کرد؛

رشد ۱۳ درصدی اعتبارات تملک ودارایی گیلان

رشت- استاندار گیلان با اشاره به رشد ۱۳ درصدی اعتبارات تملک ودارایی رقم آن را دو هزار و ۴۸۱ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، اسدالله عباسی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه گیلان از ابلاغ اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه ای استان در سال ۱۴۰۱ به میزان دو هزار و ۴۸۱ میلیارد تومان خبر داد و گفت: این میزان اعتبار نسبت به سال گذشته افزایش ۱۳ درصدی دارد.

وی با اشاره به تخصیص عادلانه و متوازن اعتبارات استانی سال ۱۴۰۱ با اولویت محرومیت زدایی و توجه به مناطق کم برخوردار، افزود: شاخص های توزیع اعتبارات براساس سیاست‌های راهبردی دولت سیزدهم در جهت رفع مشکلات و محرومیت ها در کنار توجه به معیار جمعیتی است.

استاندار گیلان افزایش جذب اعتبارات متمرکز دستگاه‌ها از سطح ملی را گامی مؤثر در پیشرفت پروژه‌های نیمه‌تمام دانست و اظهار کرد: پروژه‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد در اولویت قرار دارد تا هرچه‌ سریع‌تر شاهد افتتاح و بهره برداری آن‌ها باشیم.

وی با اشاره به اینکه در توزیع اعتبارات، به طرح‌های سرمایه گذاری و اشتغال زا، تحرک بخشی به اقتصاد مقاومتی و مناطق محروم، تولید، کشاورزی، صنعت و شرکت‌های دانش‌بنیان توجه ویژه شده است، افزود: سهم سه درصد اعتبارات نفت و گاز نیز برای محرومیت‌زدایی از بخش‌های مختلف، مدنظر قرار گرفته است.

وی بیان کرد: به طور قطع، توزیع عادلانه اعتبارات با اولویت محروم زدایی و توجه به روستاها و شهرهای کم برخوردار و عدم توسعه یافته در افزایش رفاه اجتماعی در همه زمینه ها، مهاجرت معکوس با بهره مندی از ظرفیت های بومی و منطقه ای و رونق تولید و اشتغال تاثیر بسزایی دارد.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها نیز به ریاست فرمانداران با جلب نظر مردم و بهره مندی از نمایندگان و مجامع محلی به منظور تخصیص اعتبارات برای کاهش مشکلات، تشکیل می‌شود تا توزیع بودجه‌ای، شفاف، روشن و عملیاتی در سال ۱۴۰۱ را شاهد باشیم.

وی همچنین از اقدامات جهادی صورت گرفته در قرارگاه های استانی و شهرستانی مدیریت آب کشاورزی و همراهی مردم قدردانی و ابراز امیدواری کرد که با برداشت کیفی و کمی محصول برنج، شاهد رونق تولید و بهبود وضعیت معیشت کشاورزان زحمتکش باشیم.

کد خبر: ۱۶۱٬۹۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha