۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
بازار تولید مسکن ظرفیت مناسبی برای سوددهی دارد
رئیس کمیسیون عمران مجلس:

بازار تولید مسکن ظرفیت مناسبی برای سوددهی دارد

رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت باید فکر اساسی برای مدیریت سرمایه های انباشت شده در بانک ها و سرمایه ها سرگردان کند، قطعا اگر این منابع اعتباری به درستی هدایت شود، می توان بخش تولید کشور را به سمت شکوفایی سوق داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، درباره کاهش سود سپرده‌های بانکی به ۱۵ درصد، گفت: کاهش سود سپرده‌ها، سیاست و اقدام درستی از سوی دولت است تا از این طریق سرمایه های انباشت شده در بانک ها در راستای جهش تولید هزینه شود، البته این نگرانی وجود دارد که در صورت عدم برنامه ریزی دولت، سرمایه ها به سمت بازارهای دلالی و سوداگری هدایت شود.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی فرصت های موجود برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و مردم در بخش های اقتصادی بسیار کم است، این مسئله موجب می شود که مردم برای حفظ ارزش سرمایه و سود بیشتر، سرمایه خود را به سمت بازارهای سوداگری منتقل می کنند.

وی افزود: در سال های گذشته شاهد بودیم که عدم جهت دهی درست سرمایه های سرگردان در کشور موجب شد که این اعتبارات به بازارهای اقتصادی همچون بازار طلا، ارز، سکه و مسکن وارد شده و موجب بروز تلاطم و گرانی در این بازارها شد، از این رو باید از بروز چنین حوادثی در سال های پیش روی جلوگیری شود، البته در بسیاری از کشورها، دولت ها با سیاست های نظارتی و دستوری مانع از افزایش چشمگیر قیمت ها می شوند که در کشور ما نیز این رویکرد باید عملیاتی شود.

رضایی کوچی ادامه داد: دولت باید فکر اساسی برای مدیریت سرمایه های انباشت شده در بانک ها و سرمایه ها سرگردان کند، قطعا اگر این منابع اعتباری به درستی هدایت شود، می توان بخش تولید کشور را به سمت شکوفایی سوق داد.

بازار تولید مسکن ظرفیت های بسیار گسترده ای برای جذب سرمایه و سوددهی بالا دارد

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: بازار تولید مسکن ظرفیت های بسیار گسترده ای برای جذب سرمایه و سوددهی بالا دارد، اما در وضعیت کنونی، بازار مسکن جذابیتی برای ورود سرمایه گذاران ندارد، زیرا هزینه های تمام شده تولید مسکن مدام در حال افزایش بوده و آینده بازار مشخص نیست، بنابر این نخستین گام در این عرصه، ایجاد ثبات در بازار مسکن است.

کد خبر: ۱۶٬۱۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha