۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰
ضرورت تهیه طرح جامع مسکن در کشور| نرخ رشد قیمت مسکن از تورم بالاتر است
در گفتگو با بازار بیان شد؛

ضرورت تهیه طرح جامع مسکن در کشور| نرخ رشد قیمت مسکن از تورم بالاتر است

گرگان- مرتضوی، رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان با اشاره به فاصله محسوس عرضه و ساخت مسکن نسبت به تقاضا در بازار، گفت: در حال حاضر نرخ رشد قیمت تورم از تورم متوسط بازار بالاتر است.

سید محمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: کم‌توجهی سال‌های اخیر به ساخت و احداث مسکن در کشور موجب ایجاد شکاف بین میزان تقاضا و واحدهای احداثی در کشور شده است.

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان گفت: سیاست های جزیره‌ای در سال‌های گذشته در کنار برخی پارامترهای تاثیرگذار مانند کمبود منابع مالی، عدم حمایت های بانکی و وضع قوانین بازدارنده سبب شد تا تولید حتی نتواند نصف نیاز بازار را تامین کند.

مرتضوی بیان کرد: اگر بتوانیم با تولید مسکن مناسب، مکان یابی صحیح، بالابردن کیفیت، صنعتی سازی و افزایش عمر واحدهای مسکونی، کمبود سکونتگاه در بازار را برطرف کنیم، نرخ رشد قیمت بازار مسکن به سطح تورم متوسط جامعه و حتی پایین‌تر از آن کاهش خواهد یافت.

وی افزود: در حال حاضر تورم بازار مسکن اختلاف زیادی با تورم عمومی کشور دارد و این امر بر بازار اجاره بها هم تاثیر می‌گذارد و افزایش اجاره بها را سبب می شود.

مرتضوی اضافه کرد: در حالی مدیران ارشد دولتی از ساخت یک میلیون واحد مسکونی در کشور سخن می گویند که هنوز طرح جامعی برای بخش مسکن کشور وجود ندارد.

رئیس انجمن انبوه سازان گلستان افزود: تامین منابع مالی، نیازسنجی، امکان سنجی، تاثیر در خلق تورم و پول و تاثیر در اقتصاد کلان از جمله مباحثی است که باید در طرح جامع مسکن کشور درباره آن اندیشیده شود تا با ترسیم یک نقشه راه حداقل ۲۰ ساله بتوانیم نیازهای بازار مسکن را برطرف و به طور مثال سالانه یک میلیون واحد مسکونی بسازیم.

کد خبر: ۱۶۱٬۸۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha