۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
معرفی ۲۵ هزار پرونده به بانک مسکن برای دریافت تسهیلات
مدیرعامل شرکت باز آفرینی شهری اعلام کرد

معرفی ۲۵ هزار پرونده به بانک مسکن برای دریافت تسهیلات

عبوری، مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری گفت: ۲۵ هزار پرونده به بانک مسکن معرفی شده که تا امروز حدود ۲۱ هزار نفر تشکیل پرونده داده اند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، عبوری در ارتباط با شبکه خبر با بیان اینکه برای سال جدید و اواخر سال گذشته، تسهیلاتی برای نوسازی مردمی یا خود مالکی درباره ایجاد اشتغال، صد هزار واحد مسکونی دربافت‌ های هدم  پیش بینی شده است گفت: ۲۵ هزار پرونده به بانک مسکن معرفی شده که تا امروز حدود ۲۱ هزار نفر تشکیل پرونده داده اند.

مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری در ادامه افزود: از ۲۵ هزار پرونده  معرفی شده به بانک مسکن، حدود ۲۱ هزار نفر  آن تشکیل پرونده داده که حدود ۱۱ هزار و  ۲۰۰ نفر معرفی شده قسط اول خود را دریافت کرده اند.

عبوری گفت: این تسهیلات به دو نوع، ابتدا به صورت خود مالکی که اگر شخصی بخواهد منازل خود را تبدیل و یا نوسازی کند تعلق میگیرد.
 
 نوع دوم، از طریق توسعه گر و یا ساخت و ساز گر حرفه‌ای که گواهی نامه و صلاحیت انجام این کار را به صورت حرفه‌ای داشته باشد معرفی می شود.

وی با اشاره به اینکه این تسهیلات به سه صورت معرفی میشود افزود: در تهران سقف تسهیلات برای سال جدید ۲۵۰ میلیون تومام معرفی می‌شود.

برای ساخت و سازگر و توسعه گر، ۵۰ میلیون تومان آن با سود کم بهره ۹ درصد و به صورت مشارکت مدنی و ۲۰۰ میلیون تومان هم، ۱۸ درصد به صورت فروش اقساطی تا ۱۲۰ ماهه است.

مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری اظهار کرد: برای مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر هم، سقف ۲۲۰ میلیون تومان که باز هم ۵۰  میلیون تومان آن هم ۹ درصد و ۱۷۰ میلیون تومان آن هم ۱۸ درصد است.

برای سایر شهرها، ۱۸۰ میلیون تومان که به ترتییت ۴۰ میلیون تومان آن ۹ درصد و ۱۴۰ میلیون تومان آن ۱۸ درصد است.

وی ضمن اشاره به اینکه دولت برای ودیعه مسکن کار خوبی انجام داده است گفت: برای هر نفری که منازل را در بافت فرسوده تخلیه و برای نو سازی آماده می‌کند، ۴۰ میلیون تومان با سود ۴ درصد، با دوره ۴۸ ماهه در نظر گرفته است.

کد خبر: ۱۶٬۱۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha