۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸
رشد ۹ درصدی مصرف برق در کشور
وزیر نیرو اعلام کرد

رشد ۹ درصدی مصرف برق در کشور

محرابیان، وزیر نیرو از رشد ۹ درصدی مصرف برق کشور و ثبت رکورد تقاضا برای برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبرداد.

به گزارش بازار، علی اکبر محرابیان، با اشاره به پایداری کامل شبکه برق، افزود: روز گذشته حداکثر میزان تولید و مصرف را با رقم ۶۸ هزار و ۱۰۷ مگاوات در کشور شاهد بودیم که این رقم نسبت به سال گذشته ۹ درصد رشد داشته است.

وی مهم‌ترین علت موفقیت صنعت برق را تا امروز، همکاری مشترکان دانست و ادامه داد: از بین قبوضی که از ابتدای خردادماه تاکنون صادر شده حدودا ۳۸ درصد مشترکان پاداش صرفه‌جویی دریافت کردند و به این معنی است که این مقدار از مشترکان توانسته‌اند مصارف خود را نسبت به سال گذشته کاهش دهند.

وزیر نیرو با اشاره به تدابیر دولت برای جلوگیری از خاموشی‌ها، گفت: در بخش تعمیرات و توسعه نیروگاه‌ها برنامه‌ریزی دقیقی صورت گرفت تا بتوانیم تامین‌کننده برق مورد نیاز برای مصرف‌کنندگان باشیم.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از ۶ هزار مگاوات ظرفیت جدید وارد مدار شده است، ادامه داد: تعمیرات نیروگاهی در یک برنامه‌ریزی منسجم تا پایان اردیبهشت‌ماه به اتمام رسید و تمام نیروگاه‌ها به مدار تولید بازگشتند.

محرابیان با دعوت از مردم برای استمرار صرفه‌جویی و مدیرت مصرف برق اظهار امیدواری کرد که بتوانیم با این سطح از همکاری، تابستانی با کمترین مشکلات را پشت سر بگذاریم.

کد خبر: ۱۶۱٬۸۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha