۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
آماده توافق با بخش خصوصی برای تامین اراضی طرح نهضت ملی هستیم
عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن:

آماده توافق با بخش خصوصی برای تامین اراضی طرح نهضت ملی هستیم

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در طرح نهضت ملی مسکن، بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی وزارت راه و شهرسازی در اختیار این طرح قرار گرفته شده است.

به گزارش بازار، ارسلان مالکی عضو هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود این اراضی پتانسیل احداث بیش یک میلیون و ۴۴۸ واحد مسکونی را داشته باشد، تاکید کرد: در همین راستا بیش از ۳۸ هزار هکتار از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن که حریم هستند، با همکاری کارگروه به محدوده شهر الحاق خواهد شد.

وی افزود: در این اراضی می‌توان یک میلیون و ۴۰۰ واحد دیگر را احداث کرد که در مجموع زمین بیش از ۲ میلیون و هشتصد هزار واحد مسکونی تامین شده است.

مالکی با اشاره به اینکه در بعضی از شهرها امکان تامین زمین از اراضی این وزارتخانه برای این طرح وجود نداشت، گفت: در همین راستا از اراضی سایر دستگاه های دولتی استفاده شد که در استان کرمانشاه ۱۶۶ هکتار از اراضی سایر دستگاه‌ها شناسایی و در مرحله آخر اسناد ثبتی هستند.

عضو هییت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن از آمادگی این وزارتخانه برای توافق با مالکان بخش خصوصی برای تحقق این طرح خبر داد و افزود: در همین راستا با بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی توافقات خوبی شده است که بخش زیادی از اراضی مورد نیاز را تامین می‌کند.

به گزارش سازمان ملی زمین و مسکن، وی گفت: در استان کرمانشاه زمین برای ۷۸ هزار واحد مسکونی تامین شده است و ۴۹۷ هکتار دیگر نیز در مراحل الحاق به این طرح هستند که با همکاری گارگروه استان، تعداد ۱۳ هزار واحد دیگر نیز تامین می‌شود.

کد خبر: ۱۶۱٬۷۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha