۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
شرکت انتقال گاز، گواهینامه مدیریت انرژی گرفت
مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران:

شرکت انتقال گاز، گواهینامه مدیریت انرژی گرفت

حسینی، مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران از دریافت گواهینامه بین‌المللی مدیریت انرژی ISO۵۰۰۰۱ بر اساس استاندارد ۲۰۱۸ و به‌صورت یکپارچه در مجموعه مناطق ده‌گانه انتقال گاز خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی گاز ایران، غلامعباس حسینی در این باره گفت: این شرکت با توجه به اهمیت نقش انرژی در انتقال پایدار و بهره‌ور گاز، از اوایل سال ۹۹ پروژه استقرار سیستم مدیریت انرژی به‌صورت یکپارچه با محور مدیریت برنامه‌ریزی و با همکاری همه مناطق عملیاتی را آغاز کرد.

وی با اشاره به انجام ممیزی نهایی و دریافت گواهینامه در تیرماه ۱۴۰۱ افزود: با استقرار این سیستم هزینه‌های پراکنده در سطح مناطق عملیات انتقال گاز متوقف شده است و پس از تعیین دامنه کاربرد و خط‌مشی یکپارچه، نقشه راه کلان سیستم مدیریت انرژی با هدف دست‌یابی به بهبود عملکرد انرژی (شامل بازدهی، استفاده و مصرف) و در قالب چرخه دمینگ PDCA (plan-do-check-act)) تدوین شد.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران استقرار سیستم یکپارچه مدیریت انرژی در این شرکت را ضروری دانست و اظهار کرد: مهم‌تر از استقرار (implementation)، نگهداشت (maintaining) و نهادینه کردن این سیستم با حفظ یکپارچگی (integration) و سازگاری (consistency) آن است.

حسینی ادامه داد: تشکیل کارگروه‌های راهبری در سطح شرکت انتقال گاز و کارگروه‌های تخصصی در سطح مناطق، بازنگری‌های انرژی در سطح کلان انتقال گاز و سطح کلان مناطق انجام و نمودارهای جریان انرژی نیز ترسیم شده است.

وی همچنین بر تقویت ساختار سازمانی مدیریت انرژی، یکپارچگی فرآیندها و مستندات مرتبط با فرآیند انرژی و ارزیابی و پایش سیستم مدیریت انرژی و عملکرد انرژی به‌طور مستمر و مداوم (continues and continual) تأکید کرد.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ مصرف انرژی در همه این مجموعه در دستور کار است، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم برای بهبود عملکرد انرژی گام‌های مؤثرتری برداریم.

حسینی نقشه راه مدون بر مبنای استانداردهای خانواده سیستم‌های مدیریتی و اعتماد، همراهی، تلاش و انگیزه علمی و فنی بالای کارشناسان مناطق ده‌گانه را از جمله نقاط قوت استقرار سیستم مدیریت انرژی در شرکت انتقال گاز ایران دانست.

کد خبر: ۱۶۱٬۷۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha