۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
احتمال افزایش نرخ جفت ارز دلار/یوآن در بازار فارکس| تعیین اهداف قیمت
تحلیل بازار فارکس؛

احتمال افزایش نرخ جفت ارز دلار/یوآن در بازار فارکس| تعیین اهداف قیمت

جفت ارز دلار/یوآن که طی چند روز گذشته در محدوده کم نوسانی قرار داشته، یک پرچم صعودی تشکیل داده که افزایش احتمالی قیمت طی روزهای آتی را رقم خواهد زد.

به گزارش بازار، قیمت جفت ارز دلار/یوآن (USD/CNY) حتی با افزایش قدرت دلار آمریکا، طی چند روز گذشته ثابت مانده است. نرخ مبادله دلار به یوآن در حال حاضر، روی ۶.۷۱۸۰ معامله می شود که مقداری کمتر از بالاترین سطح این هفته یعنی ۶.۷۳۷۵ است. با این حال، این نرخ حدود ۶.۵۵ درصد بالاتر از پایین ترین سطح در سال ۲۰۲۲ محسوب می شود.

در حالی که سرمایه گذاران شاهد ضعف اقتصاد چین طی ماه های اخیر هستند، ارزش یوآن در برابر دلار آمریکا کاهش یافته است. در حالی که این کشور در سه ماهه اول ۴.۸ درصد رشد اقتصاد را به ثبت رساند، تحلیلگران معتقدند که چین در سه ماهه دوم به دلیل افزایش قرنطینه ها منقبض شده است.

در عین حال، تحلیلگران انتظار دارند که صادرات چین با وجود رونق گرفتن اقتصاد این کشور در پی فروکش قرنطینه های کرونایی، کاهش یابد که دلیل آن عدم مساعد بودن شرایط بازار در سطح جهانی است.

USD/CNY نیز به دلیل واگرایی سیاست های مالی میان فدرال رزرو و بانک مرکزی چین افزایش یافته است. در حالی که فدرال رزرو از لحن جنگ طلبانه تری برای افزایش نرخ بهره بانکی استقبال کرده، بانک مرکزی چین به سمت تسهیل شرایط مالی در این کشور حرکت کرده و تصمیمی برای افزایش نرخ بهره بانکی نیز ندارد.

تحلیل تکنیکال USD/CNY

احتمال افزایش نرخ جفت ارز دلار/یوآن در بازار فارکس| تعیین اهداف قیمت

نمودار روزانه نشان می دهد که جفت ارز USD/CNY طی چند روز گذشته در یک محدوده بسیار کم نوسان قرار داشته است. نرخ این جفت ارز در حال حاضر بالاتر از میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه باقی مانده و همزمان، یک الگوی پرچم صعودی نیز تشکیل داده است که به رنگ آبی در نمودار نشان داده شده است. شاخص جهت دار متوسط (ADX) که معیاری برای قدرت روند است نیز کاهش یافته است.

بنابراین، با نزدیک شدن به نقطه اوج صعودی، این احتمال وجود دارد که به زودی این جفت ارز در کوتاه مدت یک شکست صعودی داشته باشد. اگر این اتفاق رخ دهد، نقطه مقاومت کلیدی بعدی برای رصد نرخ، روی ۶.۸۰۸ خواهد بود که بالاترین نقطه در سال جاری محسوب می شود. سقوط به زیر سطح حمایت در ۶.۷۰ نمای صعودی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۶۱٬۷۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha