۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
۵۲ درصد اعتبارات تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه استان سمنان تخصیص یافت
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

۵۲ درصد اعتبارات تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه استان سمنان تخصیص یافت

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان گفت: ۵۲ درصد از اعتبارات تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مختص بانک کشاورزی در این استان تخصیص یافته است.

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره اختصاص اعتبارات ویژه تسهیلات اشتغال و تولید، ابراز کرد: ۵۲ درصد از اعتبارات تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مختص بانک کشاورزی در این استان تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه این اعتبارات تا پایان خرداد سال جاری محقق شده است، ابراز کرد: سمنان در این شاخص رتبه اول کشوری را در بین استان های کشور به خود اختصاص داده است.

استاندار سمنان با بیان اینکه تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ با همراهی بانک کشاورزی به تولیدکنندگان بخش های مختلف پرداخت می شود، بیان کرد: بخش تولید در حوزه کشاورزی، مجتمع های گلخانه ای و کشت و صنعت این تسهیلات را دریافت می کنند.

هاشمی با بیان اینکه دامدار کارت و تسهیلات بانکی برای تامین علوفه و مایحتاج تولید از دیگر برنامه های دولت برای تقویت تولیدات حوزه دامپروری است، گفت: استان سمنان از لحاظ تعداد پرونده های پرداختی تسهیلات به نسبت کل پرونده های پذیرش شده در بانک کشاورزی، توانسته تا پایان خرداد سال جاری، به مقام دوم کشوری دست یابد.

سمنان در این شاخص رتبه اول کشوری را در بین استان های کشور به خود اختصاص داده است

وی افزود: تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ فرصت بسیار خوبی برای حوزه کشاورزی است که با استفاده از این مهم حفظ و تقویت فرصت های شغلی در بخش کشاورزی و همچنین توسعه کشت گلخانه ای و افزایش بهره وری تحقق خواهد یافت.

استاندار سمنان همچنین بیان کرد: راستی آزمایی و پیگیری مصوبات جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع‌ تولید استان مستمرا انجام گیرد از سوی دیگر جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد احیای واحدهای راکد به صورت مستمر و هفتگی برگزار و مشکلات تولید به صورت جدی رصد می شوند.

به گزارش بازار، پیش از این در مقوله تسهیلات دامدار کارت نیز استان سمنان رتبه سوم کشور را بین استان ها، به دست آورده بود. البته برخی اعتقاد دارند که وام بهترین راه برای رونق تولید نیست اما گروه دیگر کارشناسان اعتقاد دارند که تسهیلات می تواند بخش اعظم مشکلات تولید را برطرف کند.

کد خبر: ۱۶۱٬۶۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha