۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
افزایش بی سابقه نرخ بهره بانکی به ۲.۲۵ درصد در کره جنوبی
ادامه تورم در کشورهای صنعتی جهان؛

افزایش بی سابقه نرخ بهره بانکی به ۲.۲۵ درصد در کره جنوبی

در پی افزایش تورم فزاینده در کشورهای صنعتی جهان، بانک مرکزی کره جنوبی از افزایش ۰.۵ درصدی نرخ بهره بانکی در این کشور خبر داد.

به گزارش بازار، در پی افزایش تورم فزاینده در کشورهای صنعتی جهان، بانک مرکزی کره جنوبی از افزایش ۰.۵ درصدی نرخ بهره بانکی در این کشور خبر داد تا نرخ سود پرداختی به سپرده های بانکی این کشور به ۲.۲۵ درصد افزایش یابد.

گفتنی است بانک مرکزی کره جنوبی از نخستین بانک های جهان محسوب می شود که در آگوست سال ۲۰۲۱، به جهت مقابله به تورم فزاینده و آثار آن بر اقتصاد این کشور، نرخ بهره بانکی را افزایش داد و اکنون این نرخ، به بالاترین میزان خود طی ۳۰ سال گذشته افزایش یافته است.

دولت کروه جنوبی نرخ تروم نقطه ماه ژوئن را را ۶ درصد اعلام کرده که بالاترین میزان تورم از نوامبر سال ۱۹۹۸ ، مصادف با رکود اقتصاد جهان، به این سو محسوب می شود.

پیشتر خبرگزاری رویترز با راه اندازی یک کمپین نظرسنجی از میان ۳۲ اقتصاددان برجسته کره جنوبی در ۴ جولای، اعلام کرده بود که ۲۷ تن از آنها پیش بینی افزایش نرخ بهره بانکی توسط بانک مرکزی این کشور برای ماه جولای را داشته اند.

گفته می شود وون کره جنوبی، تنها از ابتدای سال جاری میلادی، ۸.۵ درصد از ارزش خود را در برابر دلار آمریکا از دست داده و به یکی از پر تورم ترین ارزهای کشورهای صنعتی جهان طی ماه های گذشته تبدیل شده است.

کد خبر: ۱۶۱٬۶۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha