۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و مالی اصلاح شد
برای تامین نظر شورای نگهبان؛

مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و مالی اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تامین نظر شورای نگهبان ابهامات و ایرادات طرح تمدید مهلت اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای مالی را اصلاح کردند.

به گزارش بازار، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۲ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به ایراد شورای نگهبان در خصوص طرح تمدید مهلت اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و مالی سال ۱۴۰۰ کل کشور، با رفع ایراد و ابهام با ۱۶۱ رأی موافق، صفر رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در جریان این موضوع ابراهیم عزیزی نماینده کرمانشاه رفع ابهامی مطرح کرد چرا که براساس اصلاحات صورت گرفته در کمیسیون برنامه و بودجه مهلت صورتحساب نهایی در نظر گرفته نشده بود.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت، توضیح داد: از آنجایی که می خواهیم سال مالی تملک دارایی و عمرانی سابق را از تیرماه به شهریورماه اصلاح کنیم و در تبصره یک قانون مهلت صورتحساب مردادماه در نظر گرفته شده بود با تغییر سال مالی لازم است مهلت صورت حساب را از مردادماه به مهرماه تغییر دهیم.

براساس رفع ابهام صورت گرفته در صحن علنی ماده واحده برای تامین نظر شورای نگهبان به شرح زیر اصلاح شد:

مهلت مندرج در مواد(۶۳) و (۶۴) قانون محاسبات عمومی کشور مصوب۱/ ۶/ ۱۳۶۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی برای طرح های تملک دارائی های سرمایه ای (عمرانی) از پایان تیرماه به پایان شهریور ماه تغییر می یابد و آخرین مهلت تهیه و ارائه صورتحساب نهایی موضوع این قانون تا پایان مهرماه همان سال خواهد بود.

تبصره۱- اعتبارات تملک دارائیهای سرمایه ای قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور نیز مشمول حکم این قانون است.

تبصره۲- این قانون از زمان تصویب لازم الاجرا می باشد.

کد خبر: ۱۶۱٬۶۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha