نحوه مبارزه با تغییرات اقلیمی با استفاده از هوش مصنوعی
بازار گزارش می دهد؛

نحوه مبارزه با تغییرات اقلیمی با استفاده از هوش مصنوعی

هوش مصنوعی می تواند به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، بهبود بهره وری انرژی و افزایش استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر کمک کند.

بازار؛ گروه بین الملل: هوش مصنوعی یک عامل حیاتی است که جهت بازی را تغییر می دهد و این پتانسیل را دارد که مسابقه بشریت در برابر تغییرات آب و هوایی را سرعت بخشد. با هوش مصنوعی، ما این شانس را داریم که آینده ای انعطاف پذیرتر برای همه بسازیم. هوش مصنوعی می تواند به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، بهبود بهره وری انرژی و افزایش استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر کمک کند.

تورم یک مشکل جهانی است و با تغییرات آب و هوایی تشدید می شود زیرا افزایش فراوانی و شدت رویدادهای شدید آب و هوایی باعث افزایش قیمت مواد غذایی، انرژی و سایر ملزومات می شود. اما امیدی وجود دارد: هوش مصنوعی می تواند با کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، بهبود بهره وری انرژی و افزایش استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر به ما در مبارزه با تغییرات آب و هوایی کمک کند. بنابراین، گذار سبز یک ستون کلیدی در مبارزه با تورم است و هوش مصنوعی ابزار مهمی در این تلاش است.

در واقع، بر اساس گزارش BCG Climate AI Survey در سال ۲۰۲۲، ۸۷ درصد از مدیران اجرایی بخش خصوصی و دولتی با قدرت تصمیم گیری در زمینه هوش مصنوعی و آب و هوا معتقدند هوش مصنوعی ابزاری ضروری در مبارزه با تغییرات آب و هوایی است. راه های زیادی وجود دارد که هوش مصنوعی می تواند به کاهش تغییرات آب و هوایی کمک کند، به عنوان مثال از طریق بهره وری انرژی یا با کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از حمل و نقل، کشاورزی و صنعت. هوش مصنوعی همچنین می‌تواند با بهبود توانایی ما در پیش‌بینی رویدادهای شدید آب و هوایی و ارائه ابزارهای پشتیبانی تصمیم برای کمک به واکنش مؤثرتر، به ما کمک کند تا با تأثیرات تغییرات آب و هوایی سازگار شویم. هوش مصنوعی همچنین می‌تواند با کمک به شناسایی عوامل خطر و توسعه برنامه‌هایی برای کاهش آن‌ها، نقش مهمی در افزایش انعطاف‌پذیری ما در برابر اثرات تغییرات آب و هوایی ایفا کند.

فوری‌ترین نیاز در این زمینه، داشتن هوش مصنوعی قوی‌تر نیست، بلکه هوشمندتر شدن در مکان و نحوه استفاده از هوش مصنوعی است. لامبرت هوگنهات، رئیس تجزیه و تحلیل داده ها، مشارکت ها و نوآوری فناوری در دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات (OICT) می گوید: فرصت های کشف نشده زیادی وجود دارد. ما باید در مورد مکان و نحوه استقرار هوش مصنوعی استراتژیک تر باشیم تا بیشترین تأثیر را داشته باشیم.

بنابراین، یک چارچوب جدید برای هوش مصنوعی آب و هوا و تمرکز بحث بر روی سرمایه گذاری و نوآوری در فضا حیاتی است. برای مقابله موثر با محرک‌ها و خطرات ناشی از اتکای بیش از حد ما به سوخت‌های فسیلی، باید مجموعه‌ای از راه‌حل‌های نوآورانه را در آغوش بگیریم. هوش مصنوعی در مرکز این موزاییک قرار دارد و در حال حاضر به افزایش شفافیت و دستاوردهای سریع‌تر در تولید انرژی کارآمد کمک می‌کند.

چارچوب استفاده از هوش مصنوعی شامل سه موضوع اصلی است: کاهش، سازگاری و انعطاف‌پذیری. کاهش و اصول اساسی برای تلاش‌های ما در مسیر مبارزه با تغییرات اقلیمی حیاتی است، اما سازگاری و انعطاف‌پذیری برای اطمینان از اینکه مردم و اقتصاد امروز می‌توانند در برابر اثرات تغییرات آب و هوایی مقاومت کنند، ضروری است. انعطاف‌پذیری واقعی ما را ملزم می‌کند که دیدگاهی در سطح سیستم از جهان داشته باشیم و از هوش مصنوعی برای کمک به شناسایی خطرات، آسیب‌پذیری‌ها و اختلالات احتمالی در مورد تغییرات آب و هوایی استفاده کنیم. ما همچنین باید ظرفیت و قابلیت هایی را برای پاسخ سریع به این تهدیدات و ایجاد معماری انعطاف پذیر ایجاد کنیم.

چارچوبی برای استفاده از هوش مصنوعی برای مبارزه با تغییرات اقلیمی

علیرغم وعده‌ های متعدد، هوش مصنوعی نمی‌تواند برای حل بحران آب‌وهوایی به تنهایی استفاده شود. این مهم بستگی به اراده تصمیم گیرندگان برای اقدام و ایجاد تغییرات لازم دارد - که تا حدی توسط هوش مصنوعی و سایر فناوری های نوظهور پشتیبانی می شود. بنابراین، ذکر این نکته ضروری است که هوش مصنوعی نوشدارویی برای تغییرات آب و هوایی نیست، بلکه ابزاری است که می تواند برای کمک به ما در ساختن آینده ای انعطاف پذیرتر استفاده شود.

چارچوب استفاده از هوش مصنوعی در مبارزه با تغییرات اقلیمی نحوه تفکر ما را در مورد تغییرات آب و هوایی تغییر می دهد. در گذشته، تطبیق اغلب به عنوان کاری در نظر گرفته می شد که ما در پاسخ به رویدادی که قبلاً رخ داده بود، انجام دادیم. اما با افزایش فراوانی و شدت رویدادهای شدید آب و هوایی، روشن می شود که ما باید رویکردی فعالانه برای سازگاری داشته باشیم. ما باید اثرات بالقوه تغییرات آب و هوایی را پیش‌بینی کنیم و اقداماتی را برای کاهش آن‌ها قبل از وقوع انجام دهیم. این برای اطمینان از انعطاف پذیری جوامع و اقتصاد ما و محافظت از آسیب پذیرترین افراد در میان ما ضروری است. هوش مصنوعی می‌تواند با ارائه ابزارها و داده‌هایی که برای تصمیم‌گیری آگاهانه نیاز داریم، به تسریع تلاش‌های کاهش، سازگاری و انعطاف‌پذیری کمک کند.

بخش کاهشی

بخش کاهشی چارچوب برای استفاده از هوش مصنوعی در مبارزه با تغییرات آب و هوایی ترکیبی از اندازه‌گیری در سطوح کلان و خرد، کاهش شدت انتشار گازهای گلخانه‌ای، بهبود بهره‌وری انرژی و کاهش اثرات گلخانه‌ای است.

شرایط اضطراری آب و هوایی جهانی مستلزم تسریع تلاش ها برای کاهش انتشار فعلی و پیامدهای ناشی از انتشار گازهای گلخانه ای است

شرایط اضطراری آب و هوایی جهانی مستلزم تسریع تلاش ها برای کاهش انتشار فعلی و پیامدهای ناشی از انتشار گازهای گلخانه ای است. اقدامات کاهش فوری و جاه طلبانه برای جلوگیری از فاجعه بارترین پیامدهای تغییرات آب و هوایی ضروری است. سه جزء برای کاهش وجود دارد:

کاهش شدت انتشار گازهای گلخانه ای: راه حل های هوش مصنوعی را می توان برای پشتیبانی از تغییر به سمت منابع انرژی جدید استفاده کرد.

کاهش فعالیت‌های تولیدکننده آلاینده‌ها: هوش مصنوعی همچنین می‌تواند با بهینه‌سازی زنجیره‌های تامین از طریق پیش‌بینی بهبود تقاضا (برای مبارزه با تولید بیش از حد) یا حمل و نقل کارآمد کالا (مانند کوتاه کردن زمان تحویل و به حداقل رساندن مصرف انرژی)، انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهد.

کاهش اثرات گلخانه ای: اگر سیاست گذاران به سمت راه حل های مهندسی زمین برای کاهش اثرات تغییرات آب و هوایی روی آورند، هوش مصنوعی ابزاری ضروری برای تسریع تحقیقات شیمی خواهد بود و می تواند به ما در توسعه مواد و فرآیندهای جدید که منجر به انتشار گازهای گلخانه ای کمتر می شود کمک کند. علاوه بر این، تشویق به تغییر رفتار می تواند مصرف انرژی را کاهش دهد و انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش دهد.

حذف گازهای گلخانه ای از جو یکی از راه های کاهش تغییرات آب و هوایی است. این مهم را می توان با فرآیندهای طبیعی، مانند افزایش فتوسنتز توسط درختان، یا با ابزارهای تکنولوژیکی، مانند جذب و ذخیره کربن انجام داد.

سازگاری و انعطاف پذیری

برای پیش‌بینی اثرات بالقوه تغییرات آب و هوایی، باید بتوانیم روندهای بلندمدت محلی را پیش‌بینی کنیم. به عنوان مثال، احتمال وقوع یک خشکسالی قابل توجه در یک منطقه خاص در ۱۰ سال آینده چقدر است؟ اثرات بالقوه آن خشکسالی بر کشاورزی، منابع آب و سلامت انسان چیست؟ هوش مصنوعی می تواند با تجزیه و تحلیل داده های تاریخی و پیش بینی روندهای آینده به ما در پاسخ به این سؤالات کمک کند.

سیستم‌های شناسایی گونه‌ها که از یادگیری ماشینی استفاده می‌کنند می‌توانند به ما در ردیابی و حفاظت از گونه‌های در معرض خطر کمک کنند و سیستم‌های نظارتی مجهز به هوش مصنوعی که از تصاویر ماهواره‌ای و داده‌های حسگر استفاده می‌کنند، می‌توانند به ما کمک کنند تا چوب‌برداری غیرقانونی، شکار غیرقانونی و سایر فعالیت‌هایی که تنوع زیستی را تهدید می‌کنند را شناسایی کنیم.

چارچوب استفاده از هوش مصنوعی در مبارزه با تغییرات اقلیمی نشان می‌دهد که چگونه می‌توان سیستم‌های واقعاً انعطاف‌پذیر و مستحکمی ساخت که می‌توانند در برابر حوادث شدید آب و هوایی مقاومت کنند و پس از آن بهبود یابند

چارچوب استفاده از هوش مصنوعی در مبارزه با تغییرات اقلیمی نشان می‌دهد که چگونه می‌توان سیستم‌های واقعاً انعطاف‌پذیر و مستحکمی ساخت که می‌توانند در برابر حوادث شدید آب و هوایی مقاومت کنند و پس از آن بهبود یابند. همچنین مجموعه‌ای از اصول را برای تحقیقات آب و هوا و مدل‌سازی گذار اقتصادی و اجتماعی، تامین مالی آب و هوا مانند پیش‌بینی قیمت کربن، آموزش و تغییر رفتار ایجاد کرد. شرکت‌هایی که هوش مصنوعی را در هسته خود قرار می‌دهند، به احتمال زیاد نسبت به شرکت‌هایی که این کار را نمی‌کنند، در تاب‌آوری، سازگاری و تلاش‌های کاهش آب و هوا مشارکت مثبت دارند.

هوش مصنوعی و همچنین سایر فناوری‌های نوظهور، می‌توانند نقش بزرگی در کمک به ما برای بازگشت به مسیر اهداف توسعه پایدار ایفا کنند. الگوریتم‌های هوش مصنوعی پتانسیل زیادی برای تکامل در جهت‌های پایدار دارند، از جمله ارزش‌گذاری برای کاهش تغییرات آب‌وهوایی و ارائه انعطاف‌پذیری و سازگاری بیشتر با تأثیرات مرتبط با تغییرات آب‌وهوایی، با توجه ویژه به افرادی که از قبل بیشتر در معرض خطرات مرتبط با تغییرات آب و هوایی هستند و آسیب‌پذیر هستند.

هوش مصنوعی یک عامل حیاتی است که بازی را تغییر می دهد و این پتانسیل را دارد که مسابقه بشریت در برابر تغییرات آب و هوایی را سرعت بخشد. با هوش مصنوعی، ما این شانس را داریم که آینده ای انعطاف پذیرتر برای همه خود بسازیم. از آنجایی که اثرات تغییرات آب و هوایی گسترده تر و شدیدتر می شود، بسیار مهم است که ما به سرمایه گذاری و حمایت از شرکت های فناوری آب و هوا که از هوش مصنوعی برای توسعه راه حل ها استفاده می کنند، ادامه دهیم.

کد خبر: ۱۶۱٬۶۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha