۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴
رشد ۱۰۳ درصدی تجارت ایران با ازبکستان
سخنگوی گمرک ایران اعلام کرد

رشد ۱۰۳ درصدی تجارت ایران با ازبکستان

سخنگوی گمرک گفت: در سال قبل ۷۷۶هزار و ۱۳۷تن کالای غیر نفتی به ارزش ۵۱۷میلیون دلار بین ایران و ازبکستان تبادل شد که نسبت به مدت مشابه ۱۰۳درصد رشد داشته است.

به گزارش بازار، سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک همزمان با سفر رئیس مجلس ایران به ازبکستان در خصوص روابط تجاری دو کشور اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۷۷۶هزار تن کالا به ارزش ۵۱۷میلیون دلار بین ایران و ازبکستان تبادل شد که نسبت به مدت مشابه ۱۰۳درصد رشد داشته است.

وی افزود: سهم صادرات کشورمان به ازبکستان از این میزان تجارت ۷۱۴هزار و ۴۹۱تن کالا به ارزش ۴۰۲میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه با رشد ۱۴۶درصدی همراه بوده است.

لطیفی در خصوص میزان واردات از ازبکستان گفت: ۶۲هزار تن کالا در سال گذشته به ارزش ۱۱۵میلیون دلار نیز از ازبکستان وارد کشورمان شده که ۲۶درصد نسبت به مدت مشابه، با رشد همراه بوده است.

لطیفی در خصوص کالاهای صادراتی ایران به ازبکستان توضیح داد: عمده ترین کالاهای صادراتی کشورمان به ازبکستان، لبنیات، محصولات کشاورزی، مصالح ساختمانی، قیر، روغن پایه، مواد معدنی، مواد پترو پالایشگاهی، مواد شیمیایی، محصولات بهداشتی، لوله و پروفیل، لوازم خانگی، پارچه، کف پوش، محصولات آهنی، ماشین آلات صنعتی و مبلمان از عمده ترین کالاهای صادراتی ایران به ازبکستان هستند.

لطیفی در خصوص عمده کالاهای وارداتی از ازبکستان گفت:انواع نخ، پنبه، ابریشم، پارچه، حبوبات، ارزن و کائولن از جمله کالاهای اصلی واردات از ازبکستان بودند.

سخنگوی گمرک در خصوص تجارت ایران با ازبکستان در سه ماه نخست امسال توضیح داد: در فصل بهار امسال ۴۶میلیون و ۳۵۰هزار دلار کالا از ایران به ازبکستان صادر شد و در این مدت ۱۴میلیون و ۱۵۰هزار دلار کالا از ازبکستان به ایران وارد شده است.

کد خبر: ۱۶۱٬۵۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha