۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵
رئیس جمهور هرچه سریع تر نسبت به انتخاب وزیر کار اقدام کند
نماینده مردم خمین در مجلس:

رئیس جمهور هرچه سریع تر نسبت به انتخاب وزیر کار اقدام کند

نماینده مردم خمین در مجلس با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وزارتخانه ای مهم و تلفیقی از چند وزارتخانه محسوب می شود از رئیس جمهور خواست تا هرچه سریع تر نسبت به تعیین وزیر آن اقدام کند.

به گزارش بازار، علیرضا نظری در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۱ تیرماه) مجلس شورای اسلامی با استناد به حدیثی از امیرالمومنین (ع)، گفت: امام علی (ع) می‌فرمایند برگزیده‌ترین فرمانده سپاه کسی است که از همه بیشتر به سربازان کمک کند و امکانات مالی بیشتری در اختیار آنان قرار دهد تا در زمان نبرد با دشمن دغدغه‌ای از این حوزه نداشته باشند. یکی از بخش‌هایی که همواره پای کار نظام و مردم ایستاده و سینه خود را سپر بلای وطن کرده است نیروهای نظامی اعم از ارتش، سپاه و نیروی انتظامی می‌باشد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به رغم اینکه عده‌ای از مردم تصور می‌کنند این قشر به لحاظ معیشتی مشکلی ندارند اما نیروهای نظامی به لحاظ معیشتی در مشکل هستند. از آنجا که شغل این افراد تهدیدآمیز است نمی‌توانند در مشاغل دیگر نیز مشغول به کار شوند و لذا در بودجه امسال ما حقوق و مزایای این قشر را ۲۰ درصد بالاتر از کارمندان دولت درنظر گرفتیم اما عملا این اتفاق نیفتاده و افزایش نیافته است. انتظار می‌رود دولت نسبت به اجرای قانون در خصوص افزایش حقوق نیروهای نظامی عمل کند.

وی تصریح کرد: مبالغی که به عنوان مستمری بیمه روستایی به روستاییان پرداخت می‌شود با شرایط اقتصادی سازگار نیست. پرداخت ماهانه ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار تومان به روستاییان پاسخگوی کدام نیاز آن‌ها می‌باشد. این مبلغ توهین به روستاییان است. انتظار می رود دولت چاره ای برای اصلاح وضع موجود بیاندیشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در تذکر به رئیس جمهور تاکید کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وزارتخانه ای مهم و در واقع تلفیقی از چند وزارتخانه است بنابراین رئیس جمهور باید هرچه سریع تر نسبت به تعیین تکلیف وزیر آن اقدام کند.

کد خبر: ۱۶۱٬۴۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha