۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
بسته های تشویقی برای صادرکنندگان تجهیزات صنعت برق
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران مطرح کرد

بسته های تشویقی برای صادرکنندگان تجهیزات صنعت برق

پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت در دیدار با مدیر «سندیکای صنعت برق ایران» از طراحی بسته‌های تشویقی برای صادرکنندگان تجهیزات و خدمات صنعت برق خبر داد

به گزارش بازار، علیرضا پیمان پاک گفت: آماده هستیم تا در قالب برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی و خدمات صندوق ضمانت از صادرکنندگان این صنعت حمایت کنیم.

مدیر سندیکای صنعت برق نیز در دیدار با رئیس سازمان توسعه تجارت به ارائه گزارشی در خصوص عملکرد این سندیکا و برنامه‌های صادراتی صنایع فعال در تولید تجهیزات صنعت برق پرداخت. در این دیدار طرفین در خصوص راه‌های توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی و تجهیزات صنعت برق رایزنی کردند.

رئیس سازمان توسعه تجارت تهاتر را یکی از راه‌های سریع در افزایش صادرات و بازگشت سرمایه خواند و گفت: از آبان سال گذشته توانسته ایم با این سیاست یک میلیارد دلار صادرات و واردات تهاتری داشته باشیم.

تبادلات مالی یکی از مشکلاتی بود که مدیران سندیکای صنعت برق ایران خواستار حل آن بودند و ضمن استقبال از سیاست تهاتری سازمان توسعه تجارت، بر استفاده از این سیاست در صادرات تجهیزات برق و خدمات فنی و مهندسی تاکید کردند.

به گفته مدیران سندیکای صنعت برق ایران، سهم واردات تجهیزات برقی (در سال ۱۴۰۰) ۳/۱ میلیارد دلار، حجم صادرات تجهیزات صنعت برق ۲۲۶ میلیون دلار و خدمات فنی و مهندسی ۴۸۰ میلیون دلار بوده است.

کد خبر: ۱۶۱٬۳۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha