۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷
برخی دستگاه‌ها در صدور مجوز کسب و کار خواهان کاغذبازی هستند
وزیر اقتصاد:

برخی دستگاه‌ها در صدور مجوز کسب و کار خواهان کاغذبازی هستند

خاندوزی، وزیر اقتصاد گفت: گزارشاتی که در چهار ماه گذشته از روند صدور مجوزهای کسب و کار منتشر شده حاکی از این است که دستگاه‌های مختلف از موارد قانونی تخطی کردند و به قوانین پایبند نبوده‌اند.

به گزارش بازار، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در شصت و پنجمین جلسه هیئت مقررات زدایی کسب و کار گفت: تشکیل جلسات هیأت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار برای سهولت کار فعالان اقتصادی و کارآفرینان تاکید دارد تا افراد در کوتاه‌ترین زمان و کمترین هزینه و بدون اعمال سلیقه مجوز مربوطه را دریافت کنند.

خاندوزی افزود: گزارشاتی که در چهار ماه گذشته از روند صدور مجوزهای کسب و کار منتشر شده حاکی از این است که دستگاه‌های مختلف از موارد قانونی تخطی کردند و به قوانین پایبند نبوده‌اند.

وزیر اقتصاد گفت: پیشنهاد من این است که پس از اتمام جلسات مقررات زدایی و اتمام مصوبه‌های مربوطه در نیمه دوم سال جاری بر نظارت و پاسخگویی دستگاه‌ها تمرکز کنیم تا نتایج تعیین شده حاصل شود.

خاندوزی توضیح داد: برخی دستگاه‌ها در صدور مجوز کسب و کار خواهان مراجعه حضوری و کاغذبازی هستند با اینکه در زمان تعیین شده برای صدور مجوز پیروی نمی‌کنند که با ادامه این روند در نهایت شاهد سهولت صدور مجوزها نخواهیم بود، بر این اساس باید نظارت در سرلوحه اقدامات قرار گیرد.

رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار نیز با اعلام خبر مجهز شدن درگاه ملی مجوزها به سامانه نظارتی از اول تیرماه و با همکاری دستگاه‌های نظارتی گفت: مجدانه در تلاشیم همه دستگاه‌ها را موظف به تمکین از قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار کنیم.

سیاح افزود: امروز چندمجوز جا مانده دستگاه‌های مختلف را بررسی کردیم؛ همه دستگاه‌ها وظیفه داشتند تا پایان اسفند سال گذشته مجوزهای خود را به تایید هیات مقررات زدایی کسب و کار برسانند، اما برخی دستگاه‌ها کوتاهی کردند و هم اکنون هیئت در وقت اضافه به بررسی مجوزهای آن‌ها می‌پردازد تا دستگاه‌ها به درگاه ملی مجوزهای کسب و کار متصل شوند.

وی با بیان اینکه کار اصلی هیئت مقررات زدایی کسب و کار این است که به نظارت بپردازد افزود: بسیاری از دستگاه‌ها شرایط صدور مجوزهایی را که در هیئت مقررات زدایی هم وارد کرده اند، در عمل رعایت نمی‌کنند و شرط اضافه را از متقاضی می‌خواهند؛ به گونه‌ای که صدور مجوز هنوز به صورت کاغذی پیش می‌رود.

رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: برای بسیاری از دستگاه‌ها سخت است که تن به اجرای قانون دهند چراکه این دستگاه‌ها بعد از ده‌ها سال که برای صدور مجوز به روش‌های پیشین و نظارت‌های پیشینی عادت داشتند حالا باید نظارتشان را پسینی کنند و به صورت الکترونیکی مجوز را صادر کنند و این برایشان سخت است.

سیاح افزود: قانون حکم کرده و ما وظیفه داریم نظارت کنیم این حکم قانونی اجرا شود تا امضاهای طلایی از بین برود؛ این اتفاق هنوز در عمل نیافتاده است، اما مجدانه در تلاشیم همه دستگاه‌ها را وادار به تمکین از قانون کنیم.

کد خبر: ۱۶۱٬۳۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha