۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
وعده ها بر باد رفت| فرجام بازار تره بار با ۴ پیمانکار در مازندران
بازار گزارش می‌دهد؛

وعده ها بر باد رفت| فرجام بازار تره بار با ۴ پیمانکار در مازندران

ساری- وعده ها برای انتقال میدان میوه تره بار ساری پس از گذشت ۱۶ سال هنوز به پایان نرسیده است و هربار به زمانی دیگر موکول می شود.

بازار؛ گروه استان ها: پروژه انتقال میدان میوه و تره بار ساری با گذشت بیش از یک دهه همچنان روی کاغذ مانده و عملیاتی نشده است، میدان میوه وتره بار ساری واقع در کمربندی شمالی این شهر حدفاصل سه راه جویبار و میدان خزر، گره کور ترافیکی ایجاد کرد و انتقال آن به مکان جدید پس از یک دهه همچنان روی کاغذ مانده است.

مقرر است این میدان میوه و تره بار به مسیر جاده قائمشهر منتقل شود و به رغم آن که چند پیمانکار به خود دید هنوز تکمیل نشده است و وعده و وعیدهای مسئولان همچنان راه به جایی نبرده است.

ترافیک کلافه کننده مسیر میدان بار
ترافیک سنگین ناشی از فعالیت میدان میوه و تره بار در کمربندی ساری، نارضایتی کسبه و ساکنان حاشیه را درپی داشته است. یک کسبه فعال در کمربندی ساری با گلایه از ترافیک چندین کیلومتری این کمربندی، نقش میدان میوه و تره بار را در برز آن مهم دانست و گفت: به دلیل ترافیک سنگین، مشتریان مغازه ما جایی برای پارک و مراجعه ندارند.

حسینی با اظهار اینکه سال های سال برای انتقال میدان میوه و تره بار وعده داده می شود، گفت: مسیر کمربندی از سه ره جویبار تا میدان خزر بیش از ۴۰ دقیقه در روزهای دارای ترافیک پیمایش می شود درحالی که طی این مسیر درساعت عادی و کم ترافیک کمتر از ۱۰ دقیقه طول می کشد.

ضرب العجل هایی که تمدید می شود
شهروندان و بازاریان از وعده های مکرر برای انتقال میدان میوه و تره بار کلافه شده اند. همچنین دادستانی مرکز مازندران ۳۱ تیرماه سال ۹۹ نسبت به انتقال میدان تره بار شهر مهلت تعیین کرده بود اما هیئت مدیره میدان تره بار ساری زیر بار این مصوبه نرفت.

وعده ها بر باد رفت| فرجام بازار تره بار با ۴ پیمانکار در مازندران

ششم فروردین ماه سال جاری نیز استاندار مازندران به صورت سرزده از میدان تره بار ساری بازدید کرده بود و مهلت دوماهه برای انتقال این میدان تعیین کرد و با گذشت چهار ماه از آن مهلت، هنوز این وعده عملیاتی نشده است.

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به ایجادد بار ترافیکی ناشی از فعالیت میدان میوه و تره بار، انتقال آن به مکان جدید را ضروری دانست و گفت: میدان تره بار جدید چندسالی بهره برداری شد و باید نسبت به انتقال آن اقدام شود.

وی اظهار داشت: همچنین باید دلایل بی میلی غرفه داران نسبت به انتقال به مکان جدید بررسی و پیگیری شود و اگر تا پاییز تکمیل نشود از بند و اختیار قانونی استفاده می کنیم و نسبت به انتقال اقدام می کنیم.

همچنین باید دلایل بی میلی غرفه داران نسبت به انتقال به مکان جدید بررسی و پیگیری شود و اگر تا پاییز تکمیل نشود از بند و اختیار قانونی استفاده می کنیم و نسبت به انتقال اقدام می کنیم

حسینی‌پور درباره انتقال میدان بار ساری به خارج شهر گفت: میدان بار فعلی در مرکز استان با توجه به وضعیت ترافیکی که در سطح شهر ایجاد کرد، انتقال آن در دستورکار قرار دارد و میدان تره باری که از سال‌ها قبل احداث شد مورد پیگیری و بررسی قرار گیرد و تا دو ماه آینده انتقال آن اتفاق خواهد افتاد.

وعده ها بر باد رفت| فرجام بازار تره بار با ۴ پیمانکار در مازندران

چرایی بی رغبتی غرفه داران برای انتقال به مکان میوه تره وبار جدید پای برخی سورتینگ داران ذینفع را به میان می کشد، شریفی عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه برخی سورتینگ داران ذینفع تمایلی به انتقال میدان تره بار به مکان جدید ندارند.

وی با اظهار اینکه فعالیت این میدان بار سبب بار ترافیکی سنگین در کمربندی شده است، افزود: امیدواریم هرچه زودتر نسبت به انتقال آن آن اقدام شود.

۳۰ درصد کار میدان بار جدید مانده است
محدودیت فضا در میدان تره بار ساری، برخی حجره داران را به دلیل ترافیک به حاشیه خیابان ها کشانده است و بساط خود را در حاشیه کمربندی پهن کرده اند. امیرحسین فخرآوران رئیس اتحادیه میوه و تره بار ساری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان ای اینکه ۳۰ درصد کار میدان تره بار مانده است، محوطه کاری و مابقی درباره مربوط به تکمیل مغازه ها است.

وی گفت: میدان بار جدید ساری با ۲۰ هکتار مساحت و ۱۶۰ غرفه در دست ساخت است و تاکنون چهار پیمانکار در این میدان کار کردند که دو نفر فوت کردند و سومین پیمانکار، کار را ناتمام رها کرد.

پیمانکار جدید وعده داد تا بازار میوه و تره بار ساری پاییز امسال آماده بهره برداری باشد و با این حال هنوز بسیاری از غرفه داران و مردم امیدی به تکمیل آن در این زمان ندارند.

کد خبر: ۱۶۱٬۳۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha