۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
لایحه دو فوریتی برای جبران کاهش درآمد شهرداری
شهردار تهران مطرح کرد

لایحه دو فوریتی برای جبران کاهش درآمد شهرداری

حناچی، شهردار تهران برای جبران و مدیریت کاهش درآمدهای شهرداری تهران به خاطر شیوع ویروس کرونا با لایحه دو فوریتی به جلسه شورای شهر آمد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، پیروز حناچی، شهردار تهران در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران گفت: از اسفند سال گذشته به شدت درگیر کارهای ضروری شهر تهران هستیم و شرایط جدید به گونه‌ای است که نه تنها بر سلامت مردم بلکه بر سایر شئون مردم تاثیر گذاشته است و بسیاری از کارها با سختی انجام می‌گیرد.

شهردار تهران گفت: در نیمه دوم اسفند و نیمه اول فروردین با کاهش ظرفیت ۸۰ درصدی حوزه حمل و نقل عمومی مواجه شدیم.

حناچی افزود: ما گزارشی را با قید دو فوریت آماده کرده ایم تا بتوانیم امور شهر را به شکل جدیدی ساماندهی کنیم.

وی گفت: با توجه به شرایط خاص کرونا و شیوع آن درآمدهای شهرداری تهران کاهش شدیدی یافت و طرح‌های فاصله گذاری اجتماعی و تعطیلی برخی صنوف هم بر آن تآثیر گذاشته است.

حناچی ادامه داد: ادامه این شرایط باعث خواهد شد شرایط از این هم سخت‌تر شود و این در حالی است که درآمد شهرداری را از بخش‌هایی مانند اماکن ورزشی و تفریحی که در فروردین ماه افزایش می‌یافت از دست دادیم و بخش دیگری از کاهش درآمدهای شهرداری به موضوع ساخت و سازها و صدور پروانه باز می‌گردد که در این حوزه هم افت داریم.

حناچی افزود: از طرف دیگر کرونا باعث شد تا یک سری هزینه هم به شهرداری تهران تحمیل شود. برای مثال عدم تفکیک پسماند، غربالگری پرسنل، ضدعفونی معابر همگی باعث شد تا هزینه‌های مدیریت شهری افزایش پیدا کند.

وی گفت: برای آنکه بتوانیم از عهده پرداخت حقوق و دستمزد کارمندان شهرداری تهران بر بیاییم باید چاره اندیشی خاصی شود به همین دلیل لایحه دو فوریتی امروز با عنوان محرک اقتصادی در شرایط کرونا ارائه می‌شود.

کد خبر: ۱۶٬۱۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha