۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹
سیاست‌های جبرانی تامین‌اجتماعی برای مهار قیمت دارو
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد

سیاست‌های جبرانی تامین‌اجتماعی برای مهار قیمت دارو

موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصمیمات این سازمان برای جبران افزایش قیمت دارو پس از اصلاح نظام ارزی را اعلام کرد.

به گزارش بازار، میرهاشم موسوی در تشریح این خبر گفت: بر اساس سیاست‌های جبرانی در نظر گرفته شده نه تنها قرار نیست مردم چیزی را از جیب خود بابت این افزایش پرداخت کنند بلکه در این روش مابه‌التفاوت یارانه ارزی دارو پرداخت خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد: برای بررسی دقیق موضوع و رسیدن به روش مناسبی که منافع مردم را تامین کند جلسات متعددی با سازمان غذاو دارو، وزارت بهداشت، بیمه‌ها و معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

به گفته موسوی در این راستا بسترهای فنی لازم برای معرفی و ارائه لیست داروها به سازمان‌های بیمه‌گر بارگذاری و ایجاد شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه با اشاره به سابقه دو ساله اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک، آن را بدون اشکال خاص بلکه امیدوار کننده توصیف کرد و گفت: فکر می‌کنم با وجود بسترهای فنی که مهیاست مشکل خاصی نداشته باشیم و تمهیدات لازم در وزارت بهداشت دیده می‌شود و ما به عنوان سازمان بیمه‌گر هم بستر فنی این قضیه را آماده و در دست داریم و هم از ابتدا در هر طرحی که منجر به کاهش پرداخت از جیب مردم در حوزه سلامت شده همراهی کرده و آمادگی ۱۰۰ درصدی داشته‌ایم و در این زمینه نیز مشکلی وجود نخواهد داشت.

موسوی بارمالی برآورد شده برای اجرای کامل طرح ساماندهی ارز دارو را حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی کرد و افزود:حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان از کل مبلغ یادشده (۹۰ هزار میلیارد تومان) مربوط به دارو و مابقی مربوط به تجهیزات است که در چند مرحله پرداخت خواهد شد.

به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی طرح ساماندهی ارز دارو اول برای داروهای تولید داخل اجرا می‌شود.

وی پرداخت نشدن مابه‌التفاوت ناشی از اصلاح قیمت‌ها از جیب مردم را مهمترین قسمت این طرح دانست و تاکید کرد: پیش‌بینی خوبی انجام شده که مردم دارویشان را با قیمت قبلی دریافت کنند و مابه‌التفاوت از طریق بیمه‌ها و بستر هدفمندی یارانه‌ها به شکل مستقیم به داروخانه پرداخت شود.

موسوی در خصوص پوشش بیمه‌ای داروهای OTC یا داروهای بدون نسخه که مصرف عمومی دارند گفت: هزینه برآورد شده در این خصوص بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان است که قرار شد بیمه‌ها پوشش این داروها را بر اساس پرداختی که از منابع عمومی دولت صورت می‌گیرد، بپذیرند.

وی خاطر نشان کرد: در کنار این طرح، رویکرد خوبی نیز آغاز شده و ما در شورای عالی بیمه روی توسعه تعهدات بیمه‌ای کار می‌کنیم. اخیرا ۴۷ قلم داروی بیماران خاص را تحت پوشش بیمه قرار گرفته.

به گفته موسوی برخی خدمات بیماران اوتیسمی و همچنین برخی خدمات بیماران پروانه‌ای نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

کد خبر: ۱۶۱٬۱۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha