۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
قیمت نفت متاثر از کاهش تجارت جهانی

قیمت نفت متاثر از کاهش تجارت جهانی

قیمت نفت در آغاز معاملات امروز دوشنبه ناپایدار بود.

به گزارش بازار، در آغاز معاملات امروز، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۱۱ سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش به ۱۰۷ دلار و ۱۳ سنت در هر بشکه رسید که نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (جمعه) حکایت از افزایش ۲.۳ درصدی دارد.

همچنین، امروز، قیمت نفت خام WTI آمریکا با ۱۵ سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش به ۱۰۴ دلار و ۶۴ سنت در هر بشکه رسید که نسبت به روز جمعه ۲ درصد افزایش داشت.

هر دو قرارداد هفته گذشته کاهش هفتگی را به ثبت رساندند و این در حالی است که بازار تحت سلطه نگرانی ها از افزایش نرخ بهره برای مهار تورم و رکود و کاهش تقاضای نفت به سر می‌برد.

پوزیشن های خرید خالص در معاملات آتی نفت خام WTI در حال حاضر در پایین ترین سطح خود از مارس ۲۰۲۰، زمانی که تقاضا در بحبوحه شیوع اولیه کووید-۱۹ سقوط کرد، قرار دارد.

هر دو قرارداد معیار در معاملات اولیه روز دوشنبه کاهش یافتند و سپس قبل از معامله در جهت‌های مختلف مثبت شدند.

آخرین داده‌ها درباره موارد کووید-۱۹ در چین نشان می‌دهد تعداد موارد نسبت به روز گذشته کاهش یافته است، اما نگرانی‌ها درباره احتمال محدودیت‌های گسترده‌تر پس از کشف یک نوع فرعی جدید Omicron در شانگهای وجود دارد.

در سمت عرضه، بازار همچنان نگران برنامه های کشورهای غربی برای محدود کردن قیمت نفت روسیه است و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هشدار داد که تحریم های بیشتر ممکن است منجر به عواقب فاجعه بار در بازار جهانی انرژی شود.

طبق برنامه بارگیری، صادرات نفت خام CPC Blend قرار است از ۴.۸۶ میلیون تن در ماه ژوئیه به ۵.۴۵ میلیون تن در ماه اوت افزایش یابد.

کد خبر: ۱۶۱٬۱۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha