۱۹ تیر ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۴
بومی‌سازی ۲۸ قطعه کاربردی در پارس جنوبی با صرفه‌جویی ۱۰۶ میلیارد ریال
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

بومی‌سازی ۲۸ قطعه کاربردی در پارس جنوبی با صرفه‌جویی ۱۰۶ میلیارد ریال

بوشهر- پورزیتانی جانشین کمیته ساخت داخل شرکت نفت و گاز پارس از بومی‌سازی ۲۸ قطعه کاربردی در پارس جنوبی با صرفه‌جویی ۱۰۶ میلیارد ریالی خبر داد.

قاسم پورزیتانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به نام گذاری سال ۱۴۰۱ به نام سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین اظهار داشت: برای تحقق عملی شعار سال در شرکت نفت و گاز پارس از همه توان و ظرفیت موجود بهره می‌بریم و تاکنون اقدامات موثری انجام داده‌ایم.

وی افزود: شرکت نفت و گاز پارس مجری پالایشگاه‌های مهم و بزرگ‌ پارس جنوبی است و هر سال شاهد اجرای فازهای پالایشگاهی در این مجموعه هستیم.

جانشین کمیته ساخت داخل نفت و گاز پارس خاطر نشان کرد: استفاده از توان داخل و بکارگیری مجموعه‌های دانش بنیان برای صرفه‌جویی در این مجموعه مورد توجه و تاکید قرار دارد و به فضل خدا به اهداف مورد نظر برسیم.

پورزیتانی تصریح کرد: بومی‌سازی قطعات مورد نیاز سکوهای پارس جنوبی و افزایش استفاده از قطعات ساخت داخل در دستور کار شرکت نفت و گاز پارس قرار دارد و این مهم سبب شده صرفه‌جویی بسیار زیادی انجام شود.

وی از بومی‌سازی ۲۸ قطعه کاربردی در پارس جنوبی با صرفه‌جویی ۱۰۶ میلیارد ریالی خبر داد و گفت: سال گذشته تعداد ۹ قطعه پرکاربرد با صرفه جویی ۶۰ میلیارد ریال و در سال جاری نیز تاکنون ۱۹ قطعه پرکاربرد با صرفه جویی ۴۶ میلیارد ریال بومی‌سازی شده و مجموعا تاکنون بالغ بر ۱۰۶ میلیارد ریال صرفه‌جویی حاصل از بومی‌سازی قطعات داشته‌ایم.

این مسئول ادامه داد: بیش از ۳۰ قطعه پرکاربرد جدید نیز بزودی بومی‌سازی خواهد شد که میلیاردها ریال صرفا جویی در پی خواهد داشت و از خروج ارز جلوگیری و به ایجاد اشتغال پایدار کمک می‌کند.

کد خبر: ۱۶۱٬۰۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha